NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia

| Jakub Madrjas 26.04.2016 341

Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Fot. Damian Kapinos
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Opolski Impuls już powstaje. Zobacz pierwsze zdjęcia
Portal „Rynek Kolejowy" jako pierwszy prezentuje zdjęcia z produkcji nowego pojazdu Impuls dla województwa opolskiego. Nowoczesny pociąg powstaje w fabryce Newagu w Nowym Sączu. 
Pod koniec października województwo opolskie i Newag podpisały umowę na dostawę pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls za 88 mln złotych z opcją na dostawę dwóch kolejnych. Pieniądze pochodzić będą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego, rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014–2020, z którego dofinansowanie wyniesie 15,5 mln euro.

Producent wyposaży pociągi w nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, nowoczesną informację pasażerską w systemie audio-video, monitoring, 176 miejsc siedzących (fotele pasażerskie z gniazdkami elektrycznymi AC 230V), bezprzewodowy Internet. Będą przystosowane do przewozu osób z ograniczoną zdolnością ruchową i rowerów.

Pierwszy Impuls z ETCS p.2

Pociągi Newag Impuls dla woj. opolskiego będą pierwszymi pojazdami tego typu w Polsce wyposażonymi w system ETCS poziomu 2. Jak tłumaczy Violetta Ruszczewska z biura prasowego marszałka, pojazdy dedykowane są do obsługi połączeń w relacji Kędzierzyn-Koźle – Opole – Wrocław, po zmodernizowanej (na odcinku Legnica – Wrocław – Opole) linii E-30, wchodzącej w skład konwencjonalnych linii sieci TEN-T, na której PKP PLK zainstalowała urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Ruchem ERTMS. – Nowoczesne pojazdy dzięki urządzeniom ERTMS/ETCS zwiększają bezpieczeństwo poprzez system bezpiecznej kontroli jazdy pociągów – zaznacza Ruszczewska.

Pojadą 160 km/h

Jak dodaje, dzięki temu że wyposażony w sygnalizację kabinową pojazd z ETCS może być obsługiwany powyżej prędkości 130 km/h przez jednoosobową obsadę, zmniejszą się koszty obsługi trakcyjnej ezt. – Województwo Opolskie planuje obsługę pociągów regionalnych nowymi pojazdami z wykorzystaniem dopuszczalnej prędkości obowiązującej na linii E-30, co pozwoli na optymalizację oferty m.in. poprzez skrócenie czasu podróży – mówi Ruszczewska. To oznacza, że pociągi pojadą 160 km/h. Przewoźnicy regionalni coraz częściej stosują taką prędkość – robią tak już np. Koleje Wielkopolskie czy Koleje Mazowieckie.

Przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego przypomina też, że Impulsy będą zgodne z Techniczną Specyfikacją Interoperacyjności. Termin dostawy pięciu pojazdów mija 31 stycznia 2018 r. Pierwszy pojazd Impuls na Opolszczyźnie zobaczymy już w lipcu tego roku.




Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Sącz (231)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Nowy Sącz (231)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5