Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ogromne przetargi Kolei Czeskich - kupią nawet 90 lokomotyw i wynajmą 30

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ogromne przetargi Kolei Czeskich - kupią nawet 90 lokomotyw i wynajmą 30
Fot. CD
Koleje Czeskie (České Dráhy) ogłosiły dziś ogromny przetarg na dostawy do 90 elektrowozów wraz z utrzymaniem. Przygotowują też długoterminowy leasing kolejnych 30 lokomotyw. Wszystkie mają być wielosystemowe, zapewniając funkcjonowanie w kilku krajach. 

O przetargu jako pierwszy napisał serwis zdopravy.cz. Obejmuje on zawarcie umowy ramowej na dostawę do 90 lokomotyw. Od razu ma zostać też zawarta umowa wykonawcza na 40 sztuk; pozostałe 50 będzie mogło być zamawianych w ciągu ośmiu lat. Lokomotywy mają być wielosystemowe, o prędkości maksymalnej 200 km/h oraz dopuszczone do ruchu w Czechach, Austrii, Polsce, Niemczech, na Węgrzech i na Słowacji. Umowa obejmuje również pełną obsługę techniczną pojazdów przez 10 lat.

Kryteria wyboru to cena lokomotyw i całkowity koszt utrzymania. Wartość przetargu szacowana jest na ponad 10 miliardów koron (1,7 mld zł). Václav Nebeský, prezes spółki České dráhy podkreśla, że wielosystemowe lokomotywy zapewnią przewoźnikowi długoterminową konkurencyjność na środkowoeuropejskim rynku. Jak podkreśla, starzejących się maszyn z lat 70. "nie warto już modernizować ani wyposażać w system ETCS". Pierwsze cztery lokomotywy mają rozpocząć kursowanie najwcześniej w ciągu 40 miesięcy od podpisania umowy. 

W dialogu technicznym przed ogłoszeniem przetargu uczestniczyły Siemens, Bombardier, Talgo i Škoda Transportation. Lokomotywy mają mieć moc 6 MW, trzy systemy zasilania, system rekuperacji energii i możliwość obsługi składów push-pull. Dostawca ma zapewnić dziesięcioletnie utrzymanie (na poziomie 98% dostępności) z opcją na kolejne pięć lat. 

Jednocześnie České Dráhy ogłosiły dziś wstępne konsultacje rynkowe w sprawie wynajmu do trzydziestu kolejnych lokomotyw wielosystemowych na okres dziesięciu lat. Maksymalną prędkość lokomotyw również określono na 200 km/h. Elektrowozy miałyby mieć dopuszczenie do ruchu w takich krajach, jak powyższe, ale – co zaskakujące – na tej liście nie ma Niemiec.

Portal zdopravy podkreśla, że wymiana lokomotyw jest tematem głównym dla czeskiego przewoźnika od kilku lat, a koncepcje zmieniały się wielokrotnie – proponowano np. prędkość maksymalną 230 km/h. CD mają obecnie 294 lokomotywy elektryczne 17 różnych typów. Ich średni wiek wynosi od 35 do 42 lat. Jeśli chodzi o najnowszy tabor, przewoźnik korzysta m.in. z leasingowanych lokomotyw Siemens Vectron, a niedawno wprowadził do eksploatacji nowe lokomotywy Bombardier Traxx
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwsza Gama 111Eo już w eksploatacji w Orion Kolej

Tabor i technika

Pierwsza Gama 111Eo już w eksploatacji w Orion Kolej

inf. pras 02 czerwca 2023

Postępowanie PKP IC na 76 napraw lokomotyw w połowie unieważnione

Tabor i technika

PKP Intercity już nie chce szybszych lokomotyw

Tabor i technika

PKP Intercity już nie chce szybszych lokomotyw

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2017

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwsza Gama 111Eo już w eksploatacji w Orion Kolej

Tabor i technika

Pierwsza Gama 111Eo już w eksploatacji w Orion Kolej

inf. pras 02 czerwca 2023

Postępowanie PKP IC na 76 napraw lokomotyw w połowie unieważnione

Tabor i technika

PKP Intercity już nie chce szybszych lokomotyw

Tabor i technika

PKP Intercity już nie chce szybszych lokomotyw

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5