PKP PLK otworzyła oferty w powtórzonym przetargu na odbudowę mijanki w Majdanie Królewskim. Są o kilka milionów złotych droższe niż w pierwszym postępowaniu.
PLK przygotowywała się do odbudowy mijanki w Majdanie Królewskim co najmniej od 2008 roku. W listopadzie ubiegłego roku zarządca infrastruktury otworzył oferty w długo oczekiwanym przetargu, ale wszystkie przekraczały kosztorys wynoszący 8,61 mln zł brutto. Najtańsza oferta opiewała na 17,4 mln złotych, co i tak dwukrotnie przekroczyło budżet inwestora. Przetarg unieważniono i
ogłoszono nowy.
PLK podniosła kosztorys, który wynosi teraz 15 499 324.50 złotych netto (przeszło 19 mln zl brutto). Niestety, znów żadna oferta nie zmieściła się w kosztorysie. Oferty złożyły: Track Tec (24 mln zł brutto), Intop i ZIK Sandomierz (22,7 mln), ETF (21,9 mln zł), PBS Transkol (20,8 mln zł), KZN Rail i Siltor (21,2 mln zł), PNiUIK (20,3 mln zł), Swietelsky (22,1 mln zł).
Realizacja zadania prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. W stosunku do poprzedniego postępowania znacznie wydłużono też termin realizacji umowy – teraz jest to 438 dni, poprzednio wykonawca miał ukończyć prace w 294 dni. Oprócz ceny PLK będzie oceniać doświadczenie personelu wykonawców (20 proc. oceny).