NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Oferta ZUE najlepsza w przetargu na przebudowę podwarszawskiego odcinka E20

| Martyn Janduła 29.06.2017 2,4k

Oferta ZUE najlepsza w przetargu na przebudowę podwarszawskiego odcinka E20
PLK z przetargiem na przebudowę podwarszawskiego odcinka E20Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na przebudowę fragmentów magistrali kolejowej E20 na odcinku pomiędzy przystankiem Warszawa Gołąbki a Ożarowem Mazowieckim. Projekt otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace są związane z projektem pod nazwą „Poprawa przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I – prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz”. Wykonawca musi zadeklarować chęć działania w formule „projektuj i buduj”. Roboty będą odbywać się na linii nr 3 i 507 na stacji Ożarów Mazowiecki, na szlaku Ożarów Mazowiecki – Gołąbki oraz na posterunku odgałęźnym Warszawa Gołąbki. Będą polegać m.in. na przebudowie układu torowego, blokady liniowej, sieci trakcyjnej, zabudowie nowych urządzeń srk (wraz z budową nowego budynku nastawni), wymianie rozjazdów, przebudowie peronów oraz budowie przejścia podziemnego.

Otwarcie ofert w przetargu nastąpiło w 5 kwietnia 2017 r. Oferta spółki była najtańsza wśród pozostałych oferentów. ZUE zadeklarowało prace za 98,2 mln zł brutto oraz realizację inwestycji w terminie 33 miesięcy. Tym samym PKP Polskie Linie Kolejowe uznały ofertę krakowskiej firmy za najkorzystniejszą. Stosowano w tym przypadku w 60% parametr ceny, w 20% – termin realizacji oraz 20% – doświadczenie kluczowego personelu. W przypadku braku odwołań ze strony innych oferentów, możliwe będzie podpisanie umowy na wykonanie zadania.

Największe prace na magistrali E20, finansowane z narzędzia CEF, odbywają się między Sochaczewem i Swarzędzem. Rozpoczęły się one w czerwcu tego roku, co w konsekwencji oznacza dwuletnie objazdy wydłużające czas przejazdu z Warszawy do Poznania o około 1 godz. 9 lutego PKP PLK poinformowały o wybraniu oferty Torpolu w przetargu na modernizację odcinka Swarzędz – Barłogi w obszarze LCS Konin (wartość prac to prawie 1 mld zł), z kolei ofertę konsorcjum firm Budimex, ZUE i Strabag wybrały w przetargu na modernizację odcinka Żychlin – Barłogi (LCS Kutno) na kwotę 688,8 mln brutto, zaś na odcinek pomiędzy Żychlinem a Sochaczewem (LCS Łowicz) wygrało konsorcjum z Trakcją PRKiI jako liderem za 428 milionów złotych brutto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1079)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1079)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5