Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Grupa ZUE notuje wzrost przychodów o ponad 50% po pierwszej połowie 2019 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
21-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Grupa ZUE notuje wzrost przychodów o ponad 50% po pierwszej połowie 2019 roku
Fot. ZUE
Grupa ZUE zanotowała w pierwszej połowie 2019 roku wzrost skonsolidowanych przychodów o 50,4%, do 479,8 mln zł ze 319,1 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA grupy wyniósł w tym czasie 9 mln zł wobec 6,7 mln zł przed rokiem. Na poziomie operacyjnym Grupa zanotowała 2,6 mln zł zysku w stosunku do 1,5 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł po pierwszej połowie 2019 roku 1,1 mln zł.

Aktualny portfel zamówień Grupy wynosi ok. 1,6 mld zł. Grupa ZUE złożyła 4 oferty w postępowaniach przetargowych o łącznej wartości ok. 716 mln zł, które zostały już wybrane przez zamawiających jako najkorzystniejsze. To pozwala pozytywnie patrzeć grupie na przyszłość.

– Pierwsza połowa roku przyniosła poprawę przychodów ze sprzedaży rdr, pomimo wysokiej ubiegłorocznej bazy. Istotny wpływ na wynik mają kontrakty kolejowe pozyskane w latach 2016-2017, które charakteryzują się niską marżowością, ze względu na wzrost kosztów realizacji, o którym wspominaliśmy i brak realnej waloryzacji kontraktów – powiedział Wiesław Nowak, Prezes zarządu ZUE.. Spółka składa roszczenia kontraktowe w celu zmiany należnego wykonawcy wynagrodzenia na tych kontraktach w sytuacji wystąpienia niezależnych od wykonawcy ryzyk.

– Chciałbym jednocześnie podkreślić, że kontrakty pozyskane przez spółkę w latach 2018/2019, w tym na rynku infrastruktury miejskiej, są satysfakcjonujące. Staramy się także coraz bardziej dywersyfikować działalność pozyskując kolejne zlecenia na rynku miejskim, rozwijając branżę inżynieryjną w ramach Grupy ZUE oraz składając oferty do innych niż PKP PLK i samorządy zamawiających – powiedział Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE SA.

Komentarz dotyczący sytuacji rynkowej

Zdaniem prezesa ZUE otoczenie rynkowe firm działających w branży budowlanej na rynku kolejowym pozostaje trudne, choć pojawiają się pozytywne sygnały. Dynamika wzrostu kosztów materiałów, surowców i transportu jest niższa niż w 2018 roku, co nie oznacza, że jest to trend trwały.

– Na rynku kolejowym jest to związane przede wszystkim z wyprzedzającymi zakupami zrealizowanymi przez wykonawców w latach poprzednich oraz z mniejszą liczbą ogłoszonych postępowań przetargowych w bieżącym roku, co powoduje, że producenci i dostawcy mogą dostarczyć więcej niż gotowy jest kupić rynek, a to oznacza, że muszą konkurować nie tylko jakością, ale i ceną – zauważa Wiesław Nowak. Jednocześnie utrzymują się wysokie stawki robocizny, zwłaszcza w zawodach wysoko specjalizowanych, co wiąże się z małą liczbą dostępnych pracowników, w stosunku do potrzeb rynku.

ZUE nadal walczy o waloryzację starszych kontraktów

Zdaniem prezesa spółki pozytywnym zjawiskiem jest widoczna duża liczba potencjalnych zleceń, zarówno na rynku infrastruktury kolejowej jak i miejskiej. Jednocześnie jednak rozstrzygnięcia przetargów kolejowych nadal przedłużają się, a niektóre z nich są unieważniane, ponieważ złożone oferty przewyższają kwotę zakładaną przez zamawiającego.

– Jako branża walczymy też o to, by kontrakty zawarte w latach 2016-2017 mogły być w odpowiedni sposób waloryzowane, w przypadku niemożliwego do przewidzenia na etapie ofertowania oraz niewynikającego z winy firm wykonawczych wzrostu kosztów. W naszej ocenie to warunek konieczny dla uzdrowienia sytuacji na rynku infrastruktury w Polsce, którego perspektywy w kolejnych latach są bardzo obiecujące – uważa Nowak. O walolyzację kontraktów walczą też inni wykonawcy.

– Wpływ na branżę ma również negatywne postrzeganie jej przez instytucje finansowe, co przekłada się niejednokrotnie na szablonowe ocenianie wykonawców niezależnie od ich indywidualnej sytuacji finansowej oraz utrudnia pozyskanie limitów kredytowych i gwarancyjnych. – dodał Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

Nowa podbijarka w ZUE

Tabor i technika

Nowa podbijarka w ZUE

inf. pras. Grupa ZUE 12 lutego 2024

ZUE z umową na dodatkowe tory z Katowic do Sosnowca

Infrastruktura

ZUE z umową na dodatkowe tory z Katowic do Sosnowca

inf. pras. ZUE 09 października 2023

ZUE z ogromnym wzrostem przychodów

Infrastruktura

ZUE z ogromnym wzrostem przychodów

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

Nowa podbijarka w ZUE

Tabor i technika

Nowa podbijarka w ZUE

inf. pras. Grupa ZUE 12 lutego 2024

ZUE z umową na dodatkowe tory z Katowic do Sosnowca

Infrastruktura

ZUE z umową na dodatkowe tory z Katowic do Sosnowca

inf. pras. ZUE 09 października 2023

ZUE z ogromnym wzrostem przychodów

Infrastruktura

ZUE z ogromnym wzrostem przychodów

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij