NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Obieg taboru ważniejszy od pasażerów? Marszałek woj. zachodniopomorskiego interweniuje

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 30.04.2015 286

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-30 13:38:57 Autor: Kflik
---.60.129.178
rozkład jazdy ustalali bez przemyślenia...


ale to, że nie ma go w rozkładzie internetowym to nie wielki problem, większość osób która korzysta z niego w dni robocze zakłada, że dziś pojedzie - i wcale nie zaglądała do rozkładu by to potwierdzić...

BTW.
ostatni pociąg o 18:44 to bzdura...w ruchu regionalnym musi być coś później (choćby miał to być..autobus)
2015-04-30 13:43:47 Autor: Dziad Borowy
---.adsl.inetia.pl
W tym kursie w takie dni jest często 200% zapełnienia, ludzie się nie mieszczą w SA 136 więc pod dworzec PR podstawiają autokar, konduktor namawia do przesiadki ale korzystają nieliczni... Czy nie można spiąć ze sobą w takiej sytuacji 2 SA?
2015-04-30 13:51:07 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
Skyscrapercity, nie scycrappercity... crappercity to może być co najwyżej pewna strona internetowa...

A skoro jesteśmy przy temacie... Czy ktoś wtajemniczony byłby skłonny objaśnić, dlaczego ostatni pociąg Wro-JG ok. 21.10 ma w (1)-(4) i (7) podzieloną relację? Jest o 21.18 do Wałbrzycha (przyjazd 22.48), a chwilę później odjazd Wałbrzych-JG (22.55). Po co to? Co prawda w pierwszej relacji ostatnio jeździ Impuls, a do samej JG kibel, ale ten sam kibel i tak wraca do Wro na Julii (odjazd z JG o 6.30). Oddając sprawiedliwość, przesiadka w Wałbrzychu drzwi-drzwi, ale jednak... Moje kochane KD, dlaczego zniechęcacie?
2015-04-30 14:04:01 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Te słynne "obiegi" stały się przyczynkiem do rozkalibrowania rozkładu jazdy na niejednej linii i tworzenia pociągów-widm dla nikogo. Z drugiej jednak strony jeszcze za starej PKP argumentowano to koniecznością zatrudniania większej ilości maszynistów, drużyn konduktorskich czy konieczności nocowania składów na stacjach-pipidówach, bez możliwości zagrzania czy napełnienia wodą.
2015-04-30 14:13:02 Autor: sadi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rozgonic to królestwo z Zachodniopomorskich Przewozów Regionalnych na cztery strony Swiata
2015-04-30 14:13:36 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ Dziad Borowy

podstawiają autobus z powodu dużego zatłoczenia?

to i tak nieźle..

w każdym razie bez sensu - powinien jechac choćby skład wagonowy z SM42 w takich sytuacjach...
2015-04-30 14:14:43 Autor: Sebek
---.69.89.186
Odział PR Zachodniopomorskie raczej z tego słynie że nowy tabor jedź do granicy województwa i nigdzie dalej no są wyjątki np Poznań-Szczecin- Poznań czy Koszalin-Słupsk a no jeszcze kawałek Piła-Wałcz. I mi zdaje że każdych przypadkach jeździ maszynista z Szczecina. A co do tego przypadku braku pociągu raczej duży błąd nie dość że tam będzie ludzi więcej niż 100% to zawsze można zrobić pusty obieg czy podesłać z Piły do Szczecinka żeby tam rano jechał powrotem itp logistyka cierpi mocno w PR jeżeli chodzi o tabor od Marszałka.
2015-04-30 22:03:25 Autor: W
---.internetia.net.pl
Jejku, jejku - jaki wspaniały pan Marszałek - może zamiast jechania po przewoźniku ktoś by sprawdził jaki termin kursowania zamówił pan Marszałek podpisując umowę z przewoźnikiem?
2015-04-30 22:36:54 Autor: marot
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post et21:
"Skyscrapercity, nie scycrappercity... crappercity to może być co najwyżej pewna strona internetowa...

A skoro jesteśmy przy temacie... Czy ktoś wtajemniczony byłby skłonny objaśnić, dlaczego ostatni pociąg Wro-JG ok. 21.10 ma w (1)-(4) i (7) podzieloną relację? Jest o 21.18 do Wałbrzycha (przyjazd 22.48), a chwilę później odjazd Wałbrzych-JG (22.55). Po co to? Co prawda w pierwszej relacji ostatnio jeździ Impuls, a do samej JG kibel, ale ten sam kibel i tak wraca do Wro na Julii (odjazd z JG o 6.30). Oddając sprawiedliwość, przesiadka w Wałbrzychu drzwi-drzwi, ale jednak... Moje kochane KD, dlaczego zniechęcacie?"
Zapewne typowe dla KD cyrki z Impulsami. Dzisiaj też (po raz który już?) pozabierali Impulsy z linii jeleniogórskiej i dali je na zgorzelecką, a w zamian na Jelenią Górę puścili kible. I jeszcze okłamują pasażerów, że wzmocnienie składów na linii zgorzeleckiej wzięli z rezerw taborowych (których zresztą KD praktycznie i tak nie mają). Ktoś powinien w końcu dać niezły wycisk KD za te manipulacje. Potem dziwią się, że ludzie odchodzą od kolei a pociągi np. do Szklarskiej Poręby wożą powietrze. Impulsy 36WE zostały dofinansowane z UE i przypisane na linię jeleniogórską, a wystarczy popatrzeć ile z nich jeździ na Legnicę i Węgliniec. Może jakaś kontrola z UE by się przydała? Z kolei pasażerowie powinni składać pozwy sądowe albo wnioski do UTK o niedotrzymanie warunków usługi określonej np. w rozkładzie (brak Wi-fi, klimatyzacji, przewijaków dla niemowląt itd.).
2015-05-01 02:23:30 Autor: tyczka
---.static.tvk.wroc.pl
Impulsy nie zostały przypisane do tej linii tylko do obsługi Aglomeracji Wrocławskiej. Dlatego wszystko jeździ wszędzie. 36WE na Jelcz, 31 na Wałbrzych itd.
2015-05-01 09:33:50 Autor: ...
---.216.173.160
szkoda, ze ten ostatni pociag jedzie tylko do Walcza. Obecnie ostatni z Szczecina do Pily jest o 14.40
2015-05-01 14:29:08 Autor: 66
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Akurat na Wałbrzych nie jeżdżą impulsy 31WE. A jak już to baaardzo rzadko. Impulsy może nie zostały przypisane na żadne konkretne linie, ale:

1) została zakupiona taka ich ilość, żeby wystarczyły zarówno na zgorzelecką (są to najpierw zakupione 31WE) i potem na jeleniogórską (36WE). Dlaczego więc je zabiera się z linii jeleniogórskiej?

2) pasażerowie mają prawo oczekiwać pewnego poziomu obsługi, o którym informacja jest np. w rozkładach jazdy i na które zawierają umowę kupując bilet. Puszczanie klopów zamiast nowych jednostek jest zwyczajnie nie w porządku wobec pasażerów. To tak jakbym ja zamówił taksówkę mercedesa, a przyjechał trabant.

Problem tkwi w tym, że zostały zaledwie 2 sprawne impulsy 31WE (które podobno bardzo są niszczone przez pasażerów z okolic Bolesławca, Węglińca, Legnicy itd.) w związku z tym zastepuje się je zabierając jednostki z innych linii. I tyle, cała filozofia. Skoro miejscowa hołota nie potrafi uszanować nowoczesnego sprzętu, to niech jeździ starymi klopami a nie że zabiera się pociągi z innych linii i to na dodatek turystom, którzy w tych dniach masowo jeżdżą w Kotlinę Jeleniogórską i Karkonosze.

Nie ma co, ładny wizerunek KD sobie robią, nawet wśród osób z innych regionów kraju.
2015-05-04 12:38:24 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
W dniu 2 maja na porannym kursie Szczecin - Kołobrzeg ( odj. 06:37 z Dąbia) zamiast oczekiwanego SA136 pojechał... pojedynczy SA103. Ludzie stali (i siedzieli na schodkach) przez cała drogę. A na lotnisku wysiadły pojedyncze osoby.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5