Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowinki rozkładowe w zachodniopomorskim. Co z połączeniami do Kostrzyna?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowinki rozkładowe w zachodniopomorskim. Co z połączeniami do Kostrzyna?
Konsekwencją podpisania rocznej umowy pomiędzy marszałkiem województwa zachodniopomorskiego a tamtejszym zakładem Przewozów Regionalnych będą min. dwa nowe połączenia. Czy polepszenia oferty przewozowej pociągów lokalnych możemy oczekiwać również na fragmencie Nadodrzanki od Szczecina do Kostrzyna?

Jednym z połączeń anonsowanych podczas spotkania w Szczecinie była dodatkowa para pociągów do Kołobrzegu. Drugim z nich będzie pociąg,, Błękitny".

– To będzie zupełna nowość. Chcemy namówić jeszcze nieprzekonanych do kolei mieszkańców naszego województwa, by w wakacje nad morze podróżowali koleją. Połączenie ma być bardzo szybkie: trasę między Szczecinem a Międzyzdrojami przejedziemy w godzinę [obecnie czas przejazdu pociągów osobowych z postojami handlowymi na stacjach na tym odcinku to ok. 1:25 h – od red.]. Akcje promocyjną chcemy zacząć już w marcu – powiedział Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Oddziału PR. Pociąg pojedzie też dalej do Świnoujścia.

Rozwijane są więc połączenia w północnej części regionu, ale wciąż problemem może być dojazd do Kostrzyna. Zwracali na to uwagę dziennikarze obecni na konferencji w szczecińskiej siedzibie marszałka. Obecnie w dzień powszedni pomiędzy Kostrzynem a Szczecinem jeździ 7 par bezpośrednich pociągów.

– Trudno jest liczyć, że przy tych czasach przejazdu, jakie mamy na linii w kierunku Kostrzyna, pociąg będzie atrakcyjną alternatywą dla transportu drogowego. Ale czekamy na koniec remontu i będziemy pracować nad polepszeniem tam oferty – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.

– Na linii w kierunku Kostrzyna, czyli na linii, którą nazywamy Nadodrzanką, mamy do czynienia z dużym nasileniem prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK. Przyznaję, że to w zasadzie jedyna linia kolejowa, która nie widzi zmodernizowanego czy nowego taboru. Dotychczas problemem był stan infrastruktury. W momencie gdy województwo aplikowało o środki na zakup taboru założyliśmy, że będzie on wykorzystany tam, gdzie jest możliwość jazdy z prędkością 100 km/h i więcej, a na linii do Kostrzyna średnia prędkość wynosiła 40 km/h a czasami mniej. Teraz jest już lepiej, ale wciąż trwają prace na linii. Jednak pociągi, które obecnie modernizować będzie województwo [chodzi o modernizację 3 sztuk EN57, którą przeprowadzi ZNTK Mińsk Mazowiecki – od red.] pojawią się już na linii do Kosztyna, która będzie miała lepsze parametry – dodał dyrektor Chańko.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5