Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy Targ: PKP PLK przebudują peron. Tylko jeden

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowy Targ: PKP PLK przebudują peron. Tylko jeden
fot. M k, lic. CC BY 2.5Stacja w Nowym Targu
Kontrowersje budzi decyzja PKP PLK o remoncie tylko jednego peronu na stacji w Nowym Targu. Zarządca infrastruktury zapewnia, że po zakończeniu prac będzie prowadzić ruch pociągów tak, by jak najwięcej kursów obsługiwane było z peronu o najwyższym standardzie. Nie będzie to jednak ten znajdujący się najbliżej budynku dworcowego.

Stowarzyszenie Nowy Targ - Forum Inicjatyw Miejskich zwróciło uwagę, że trwająca modernizacja linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane obejmuje tylko część stacji w Nowym Targu. W ramach dużej inwestycji wyremontowany zostanie bowiem jeden z dwóch tamtejszych peronów. Lokalny portal NowyTarg24.tv podkreśla, że prace nie będą przeprowadzone na łatwiej dostępnym peronie bliżej budynku dworcowego. Co więcej, to właśnie z niego prowadzony jest ruch pociągów Podhalańskiej Kolei Regionalnej – najważniejszego z punktu widzenia mieszkańców miasta i okolic połączenia.

Możliwie dużo kursów odjedzie z torów przy wyremontowanym peronie

Informacje te potwierdził zarządca infrastruktury. – Przyjęty zakres prac w stacji Nowy Targ obejmuje peron wyspowy – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W jej opinii jego modernizacja znacznie poprawi dotychczasowy poziom obsługi podróżnych i zwiększy dostępność do pociągów m.in. dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ma być to możliwe m.in. dzięki remontowi kładki nad torami, która wyposażona zostanie w windy. Tymczasem jednak na peron, który znajduje się przy budynku dworca, można się dostać bezpośrednio z niego, a nie tylko poprzez kładkę.

– Przy realizacji rozkładu jazdy w maksymalnym stopniu wykorzystywane są perony o najlepszym standardzie. Tak będzie i w Nowym Targu – zapewnia przy tym nasza rozmówczyni. Mówi także, że PKP PLK starają się, by „oczekiwany poziom obsługi obejmował jak najwięcej peronów”. Z pewnością druga z platfom nie zostanie jednak tak samo gruntownie zmodernizowana przy okazji przebudowy linii nr 99. – Analizowane są jednak możliwości korzystnych dla pasażerów zmian na peronie od strony budynku stacji – stwierdziła przedstawicielka PKP PLK, nie precyzując przy tym, jakie rozwiązania są w tym zakresie brane pod uwagę.

Dzięki olbrzymiej inwestycji podróż skróci się o niecałą godzinę

Dorota Szalacha podkreśla przy tym duży zakres pozostałych prac zaplanowanych w ramach tego samego kontraktu. Infrastruktura pasażerska ma zostać wyremontowana na dwunastu stacjach i przystankach (Chabówka, Rokiciny Podhalańskie, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ, Szaflary, Szaflary Wieś, Biały Dunajec, Poronin i Zakopane). – Powstanie też dodatkowy przystanek w Chabówce, a rozważane są kolejne – m.in. w Bańskiej Niżnej i Poroninie – wskazuje Zespół Prasowy PKP PLK. Zmaczme będą też prace torowe. – Efektem będzie szybsza i bezpieczniejsza jazda pociągów oraz sprawniejsza komunikacja drogowa w obszarze wiaduktów – ocenia przedstawicielka PKP PLK.

Najważniejszym elementem inwestycji wydaje się jednak zaprojektowanie i wybudowanie łącznicy w Chabówce pomiędzy liniami nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka i nr 99 Chabówka – Zakopane. – Umożliwi to bezpośrednią jazdę do Zakopanego bez konieczności zmiany kierunku jazdy w Chabówce – wskazuje Dorota Szalacha. Na trasie Chabówka – Zakopane realizowane są prace o łącznej wartości 330 mln zł. Ich zakończenie planowane jest w IV kwartale 2022 r. Modernizacja całego ciągu linii 97 – 98 – 99 Kraków-Płaszów – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane ma zakończyć się natomiast w 2023 r. – Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się wówczas o blisko godzinę – z trzech do nieco ponad dwóch godzin – zapowiadają PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zleci prace przy peronach w Nowym Targu i Poroninie

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zleci prace przy peronach w Nowym Targu i Poroninie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij