NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)

| jar, Rynek Kolejowy 04.11.2016 509

Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
fot. Rafał Jasiński
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
Powstał nowy przystanek kolejowy w Mokrem pod Zamościem (zdjęcia)
PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały przystanek osobowy Mokre na trasie łączącej Lublin z Zamościem. Za sprawą nowego obiektu mieszkańcy zachodniego skraju miasta oraz kilku okolicznych miejscowości będą mieli zdecydowanie bliżej do składów obsługujących ruch regionalny. Pociągi zaczną zatrzymywać się przy peronie wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych zakończył prace przy budowie nowego peronu położonego na terenie Gminy Zamość. Jest to obiekt o długości 85 m. Został on dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – prowadzi do niego podjazd, zastosowano rozwiązania dla osób niewidomych. Budowla została wyposażona w kamery, wiatę, gablotę i tablice informacyjne. Urządzono również miejsca postojowe – na peronie został zamontowany stojak na rowery, w jego pobliżu urządzono prowizoryczne miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Koszt inwestycji, jak donosi lokalny tygodnik „Kronika Tygodnia”, wyniósł ok. 370 tys. zł. Zadanie zostało sfinansowane ze środków własnych PKP PLK.

Obiekt został zlokalizowany w miejscowości Mokre, które znajduje się w pobliżu południowo-zachodniego skraju Zamościa. Peron przybliży kolej pasażerską również mieszkańcom wiosek Hubale, Płoskie, Żdanów i innym. Generatorem ruchu pasażerskiego będzie również znajdujące się w pobliżu lądowisko, gdzie m.in. cyklicznie organizowane są giełdy handlowe. Do nowego peronu jest bardzo dobry dojazd – przy przystanku linię kolejową przecina droga Zamość – Krasnobród, w pobliżu przebiega również droga krajowa nr 74.

Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów z nowego przystanka będzie można dojechać bezpośrednim pociągiem do Lublina i Zamościa. Według wstępnego rozkładu jazdy, opublikowanego na Portalu Pasażera, w ciągu doby przy peronie zatrzyma się do 4 par pociągów. Czas podróży z Mokrego do stolicy regionu wyniesie 2 godziny 5-6 minut, zaś dojazd do wschodniego skraju Zamościa będzie trwał tylko 9 minut.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zamość (81)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Zamość (81)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5