Nowy polski przewoźnik OLT Express niedawno ogłosił siatkę połączeń krajowych. Zapowiada się mała rewolucja. Linie lotnicze chcą przekonać Polaków, żeby przesiedli się z pociągów do samolotów.
Z kim chce konkurować nowy przewoźnik? – Przede wszystkim z koleją. Nasze ceny są konkurencyjne- powiedział Rafał Orłowski, dyrektor handlowy OLT Express. Andrzej Dąbrowski, prezes zarządu OLT Express dodaje: - Decydującym czynnikiem jest cena i czas. Nie ma linii kolejowej w Polsce, która mogłaby konkurować czasem.
Dzięki OLT Express na polskich lotniskach pojawi się mnóstwo nowych połączeń krajowych. Z Gdańska przewoźnik uruchamia loty do 9 miast, z Poznania – do 9-ciu, ze Szczecina, Warszawy i Wrocławia – do 6-ciu, z Katowic, Krakowa – do 4-ech, z Rzeszowa – do 4, z Łodzi – 2. Łącznie nowa polska linia będzie obsługiwać 34 trasy między dziewięcioma miastami.
OLT Express powstały w 2011 roku w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair była linią lotniczą dotychczas oferującą loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była wcześniej linią czarterowych przy wykorzystaniu nowoczesnych samolotów typu Airbus A320.