Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy przetarg na nowe tory do Tczewa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowy przetarg na nowe tory do Tczewa
Fot. Wojtek Maryański, SM42.pl
Nie udało się wybrać wykonawcy studium wykonalności dla poprawy przepustowości ciągu Tczew – Gdynia z dobudową odcinków nowych torów szlakowych. PKP PLK od nowa rozpisała przetarg w tej sprawie. 

Pomiędzy Tczewem a Gdynią występuje obecnie nadmierne obciążenie towarowym ruchem kolejowym powodujące przyspieszone pogarszanie stanu technicznego linii. Zarządca dąży do skrócenia tutaj czasu jazdy i poprawy przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowań, punktualności realizowanych połączeń oraz płynności ruchu. Zlikwidowane miałyby być „wąskie gardła”. Jednym z celów przyszłej inwestycji miałoby być zapewnienie możliwości dalszej rozbudowy układu – szczególnie na odcinku Pszczółki – Pruszcz Gdański, w perspektywie rozwoju portu w Gdańsku. 

Osiągnięcie tych celów miałoby zostać osiągnięte dzięki równoległej dobudowie toru lub torów do istniejącej infrastruktury. W planach jest także likwidacja skrzyżowań w poziomie szyn, zmiany na stacji Gdańsk Wrzeszcz, zabudowa systemu ERTMS czy systemu wizyjnego. Pasażerowie zyskaliby dogodne węzły przesiadkowe na kolej z innych środków transportu publicznego. Powstać miałyby również systemy park&ride i bike&ride. Więcej na temat założeń projektu piszemy tutaj.

Jak informowaliśmy w październiku, w przetargu na opracowanie studium wykonalności dla projektu wpłynęły cztery oferty. Dwie zmieściły się w określonym na 3,7515 mln zł brutto kosztorysie. Przedstawiły je WYG International (3,31 mln zł) oraz Multiconsult (3,598 mln zł). Niestety, przed dwoma tygodniami okazało się, że obie muszą zostać odrzucone przez zamawiającego. W związku z tym do wyboru były tylko oferty IDOM i TPF, które wyceniono na prawie sześć milionów złotych każda. PLK uznała, że nie może aż tak bardzo podnieść kosztorysu i unieważniła postępowanie. 

Inwestor teraz ogłosił nowy przetarg na wykonanie studium. Podobnie jak poprzednio, postępowanie podzielono na dwa zadania. Znacznie wzrósł jednak kosztorys – aż do 4,575 mln zł netto (ponad 5,6 mln zł brutto). Okres realizacji zamówienia to 425 dni. Cena zadecyduje o wyborze wykonawcy w 60%, a wartość techniczna – w pozostałych 40%. Oferty mają zostać otwarte 12 lutego. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij