Kolejne zmiany na stacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Pasażerowie korzystają z nowego peronu nr 2. Są nowe wiaty, ławki i informacja pasażerska. Na stacji wymieniono tory. Jest nowa sieć trakcyjna. Postępuje przebudowa trasy Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, odcinka Kraśnik – Zaklików. Efektem największego projektu POPW, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą m.in. krótsze podróże.
W Stalowej Woli Rozwadowie zakończyły się prace przy 300 metrowym peronie nr 2. Obiekt wyposażono w nowe ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już dwa perony. Od wiosny podróżnym służy peron nr 1.
Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymieniono ponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów. Teraz kolej na budowę nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace w sierpniu 2019 r.
Od połowy września 2018 podróżni korzystają już z innych efektów inwestycji. Powstały perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. Od września trwają też prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację ok. 35 km torów i sieci trakcyjnej.
Gdzie obecnie trwają prace?
Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy się układanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać konstrukcje peronów jednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie. Roboty na odcinku Kraśnik – Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.
Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W stacji Szastarka i Rzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem a Szastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawowe prace przy obiektach inżynieryjnych.
Szybciej pociągiem elektrycznym między Rzeszowem a Lublinem
Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, będą dwa nowe przystanki Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Większy poziom bezpieczeństwa zapewni m.in. przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana rozjazdów oraz remont obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Dzięki elektryfikacji trasy pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a składy towarowe do 80 km/h. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.
Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł. Więcej informacji na temat projektu na stronie
plk-polskawschodnia.pl
Pasażerowie mają uwagi
Niestety nie wszystkich pasażerów cieszy zakończona peronowa inwestycja w Stalowej Woli. W projekcie nie będzie już zmian, a na zdjęciach widać wyraźnie, że wiata, którą oddano do użytku, nie stanowi bariery np. dla śniegu, który zasypuje ławki.
– Stara wiata na starym peronie miała ściany, które gwarantowały ochronę, czego nowe jak widać nie spełniają od początku, to jest potwarz w kierunku pasażera. Nie rozumiem po co ludziom taka wiata, skoro nie ma gdzie bagażu położyć aby nie było śniegu i nie zmókł bagaż – napisał do nas pan Gustaw, w załączeniu przesyłając zdjęcie.
Fot. czytelnik