Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy peron oddany do użytku w Stalowej Woli Rozwadowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowy peron oddany do użytku w Stalowej Woli Rozwadowie
Fot. PKP PLKNowy peron w Stalowej Woli Rozwadowie
Kolejne zmiany na stacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Pasażerowie korzystają z nowego peronu nr 2. Są nowe wiaty, ławki i informacja pasażerska. Na stacji wymieniono tory. Jest nowa sieć trakcyjna. Postępuje przebudowa trasy Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, odcinka Kraśnik – Zaklików. Efektem największego projektu POPW, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą m.in. krótsze podróże.

W Stalowej Woli Rozwadowie zakończyły się prace przy 300 metrowym peronie nr 2. Obiekt wyposażono w nowe ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już dwa perony. Od wiosny podróżnym służy peron nr 1.

Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymieniono ponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów. Teraz kolej na budowę nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace w sierpniu 2019 r.

Od połowy września 2018 podróżni korzystają już z innych efektów inwestycji. Powstały perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. Od września trwają też prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację ok. 35 km torów i sieci trakcyjnej.

Gdzie obecnie trwają prace?

Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy się układanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać konstrukcje peronów jednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie. Roboty na odcinku Kraśnik – Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.

Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W stacji Szastarka i Rzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem a Szastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawowe prace przy obiektach inżynieryjnych.

Szybciej pociągiem elektrycznym między Rzeszowem a Lublinem

Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, będą dwa nowe przystanki Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Większy poziom bezpieczeństwa zapewni m.in. przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana rozjazdów oraz remont obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Dzięki elektryfikacji trasy pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a składy towarowe do 80 km/h. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł. Więcej informacji na temat projektu na stronie plk-polskawschodnia.pl

Pasażerowie mają uwagi

Niestety nie wszystkich pasażerów cieszy zakończona peronowa inwestycja w Stalowej Woli. W projekcie nie będzie już zmian, a na zdjęciach widać wyraźnie, że wiata, którą oddano do użytku, nie stanowi bariery np. dla śniegu, który zasypuje ławki. 

– Stara wiata na starym peronie miała ściany, które gwarantowały ochronę, czego nowe jak widać nie spełniają od początku, to jest potwarz w kierunku pasażera. Nie rozumiem po co ludziom taka wiata, skoro nie ma gdzie bagażu położyć aby nie było śniegu i nie zmókł bagaż – napisał do nas pan Gustaw, w załączeniu przesyłając zdjęcie.


Fot. czytelnik
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5