Na stacji w Kutnie jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z nowego peronu. Jednocześnie postępują prace przy wymianie torów oraz sieci trakcyjnej.
Pasażerowie wsiadający do pociągów w Kutnie, jeszcze w 2018 roku skorzystają z nowego peronu. Jest nowe oświetlenie, zadaszenie oraz ławki. Dzięki przebudowie peron jest wyższy, osobom niewidzącym i niedowidzącym w poruszaniu się po peronie pomogą ścieżki naprowadzające. Będą też zainstalowane windy.
Z nowego peronu skorzystają podróżni wyjeżdżający m.in. z Kutna w stronę Łodzi. Podróże ma ułatwić nowoczesny system informacji głosowej oraz, docelowo, tablice elektroniczne, informujące o godzinach odjazdów pociągów.
Co jeszcze powstanie w Kutnie?
W podobny sposób PLK zmodernizuje także kolejne perony na stacji Kutno. Na początku przyszłego roku zacznie się przebudowa peronu nr 3, natomiast w 2019 i 2020 r. kontynuowane będą prace związane z przebudową peronów 1 i 2. Przebudowywane jest przejście podziemne na stacji Kutno. Poruszanie się po stacji ułatwia oznakowanie, informujące o tymczasowej organizacji przejść. Inwestycja planowana jest do końca 2020 r.
W Kutnie budowane jest także lokalne centrum sterowania. Dzięki niemu system komputerowy – pod nadzorem dyżurnych ruchu – będzie prowadzić ruch na stacji. Ma to zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo przejeżdżających pociągów. Sprawną i bezpieczną obsługę pociągów zapewnią też nowe tory. Jeszcze w tym roku zakończy się pierwszy etap modernizacji, czyli przebudowa dwóch torów przy peronie nr 4.
Jak idzie modernizacja E20?
Efekty modernizacji widać także na odcinku z Kutna do Zamkowa. Gotowy jest jeden z tor między Kłodawą a Zamkowem. W styczniu będzie zakończony drugi. W grudniu ruch wznowiono na jednym torze szlaku Kutno – Krzewie i rozpoczęły się prace przy modernizacji sąsiedniego. W tym roku skończyła się także przebudowa torów między miejscowościami Krzewie – Kłodawa oraz jednego toru na odcinku Kłodawa – Zamków.
Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem i Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Po przebudowie linii z Poznania do Warszawy podniesie się poziom bezpieczeństwa. W trakcie inwestycji montowane są nowoczesne urządzenia wykorzystywane do sterowania ruchem kolejowym. Powstają też bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Dzięki modernizacji linią będzie mogła jeździć większa liczba pociągów. Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania pozwoli, że między Wielkopolską a Mazowszem będą mogły jeździć pojazdy o większej mocy. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków.
Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe projekt przebudowy linii kolejowej E20 jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.