NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowoczesne połączenie Belgrad – Budapeszt coraz bliżej

| Tomasz Kościelny 15.07.2018 5k

Nowoczesne połączenie Belgrad – Budapeszt coraz bliżej
Fot. Flickr/Schnitzel_bank
Jest umowa na budowę kolejnego odcinka linii kolejowej łączącej stolicę Serbii ze stolicą Węgier. Projekt o wartości ponad miliarda dolarów zrealizują Chińczycy.
Kontrakt został podpisany przez przedstawicieli serbskiego Ministerstwa Transportu oraz chińskich przedsiębiorstw: China Railway International i China Communications Construction Company (CCCC). Inwestycja zostanie zrealizowana za 1,16 mld dolarów na odcinku Nowy Sad – Subotica. Długość zaplanowanej do przebudowy części trasy to łącznie 108 km. Wiadomo, że prace obejmujące trzeci etap tego międzynarodowego projektu mają się rozpocząć w przyszłym roku.

Prace na odcinku Nowy Sad – Subotica będą przeprowadzone przez konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy: China Railway International oraz CCCC. Są one już zaangażowane w budowę odcinka Belgrad – Stara Pazova. Realizacja tej części projektu potrwa jeszcze trzy lata. Po zakończeniu budowy pociągi będą mogły rozpędzać się do prędkości 120 km/h na odcinku Belgrad – Batajanica, natomiast z Batajaniki do miejscowości Stara Pazova nawet do 200 km/h.

Serbska część trasy ma długość 184 km, a łączny dystans między Belgradem a Budapesztem to 350 km. Prace po serbskiej stronie trasy ruszyły 28 listopada minionego roku. Jest to pierwszy transgraniczny projekt realizowany wspólnie przez Serbię, Węgry oraz Chiny, poprzedzony trójstronnymi porozumieniami.

– Budowa linii Budapeszt – Belgrad to największy infrastrukturalny projekt realizowany w Serbii. Ma on ogromne znaczenie dla połączenia tego kraju z europejską siecią transportową, z Europą Centralną, a przede wszystkim z portem w Pireusie – powiedziała serbska minister transportu Zorana Mihajlović. Inwestycja wpisuje się w międzynarodowy projekt "jeden pas, jedna droga".

Inwestycją interesują się Chińczycy, ponieważ widzą w obu krajach znakomitego partnera wspomnianego projektu, który ma za zadanie stworzyć możliwość dla chińskich firm pozyskiwania nowych kontaktów handlowych. Zrealizowany projekt ma stać się głównym korytarzem transportowym dla chińskich towarów, które przypływają do greckiego portu w Pireusie i trafiają do krajów Europy.

Cała inwestycja – po stronie serbskiej oraz węgierskiej – ma kosztować ok. 3 mld 800 mln dolarów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5