Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe wiadukty zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe w Poznaniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe wiadukty zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe w Poznaniu
fot. PKP PLK
Dzięki projektowi z Krajowego Programu Kolejowego: „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” w Poznaniu zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

W Poznaniu nowe wiadukty drogowe zastąpią dwa przejazdy kolejowo-drogowe na ul. Golęcińskiej i Lutyckiej. Oznacza to wzrost poziomu bezpieczeństwa i sprawniejszą komunikację w mieście. Inwestycja obejmie budowę wiaduktów nad linią Poznań – Piła wraz z przyległym układem drogowym.

PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach projektu: „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”, sfinansują wykonanie obiektów kolejowych za prawie 14 mln zł netto. Samorząd przeznaczy środki na pozostałą część inwestycji, w tym budowę dróg dojazdowych.

Wspólna praca miasta i PKP PLK

Przedsięwzięcie ma być zrealizowane do końca 2022 r. Między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Miastem Poznań zostanie podpisane porozumienie, które określi m.in. zasady wspólnego przeprowadzenia postępowania przetargowego i finansowania inwestycji.

PKP Polskie Linie Kolejowe zaproponowały miastu Poznań także likwidacje 4 przejazdów kolejowo-drogowych i zastąpienie ich wiaduktami na ul. Kopanina, św. Michała, Starołęckiej, Lutyckiej k. przystanku Poznań Wola. Ta propozycja nie została jednak przyjęta.

Budowa wiaduktów realizowana jest z projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Polskie Linie Kolejowe realizują projekt we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg.

Likwidacja przejazdów nie tylko w Poznaniu

W Wielkopolsce bezkolizyjne skrzyżowania w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” planowane są także w Kostrzynie, Plewiskach, Kłodawie, Porażynie, Szamotułach. W Kostrzynie Wielkopolskim w czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Gmina Kostrzyn podpisały porozumienie dotyczące budowy wiaduktu kolejowego, który zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe na ul. Grunwaldzkiej i Powstańców Wielkopolskich.

Bezkolizyjne skrzyżowania budowane i modernizowane są w ramach wielu inwestycji Krajowego Programu Kolejowego, min. na modernizowanych liniach: Poznań – Warszawa, Poznań – Wrocław, Lublin – Warszawa, Kraków – Rzeszów, Opole – Kędzierzyn-Koźle.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij