NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna

| inf. pras 22.10.2020 40

Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Pociągi towarowe pojadą nowymi wiaduktami kolejowymi na trasie Barnówko – Kostrzyn. Zapewniona będzie dobra obsługa punktu przeładunkowego ropy i siarki PGNiG w Barnówku. Na przebudowę obiektów w okolicy miejscowości Cychry (woj. zachodniopomorskie) i Dąbroszyna (woj. lubuskie) PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ponad 9,5 mln zł z własnych środków.
Jak informuje zarządca infrastruktury, inwestycja zapewni płynne i bezpieczne przewozy ropy naftowej i siarki trasą z ekspedytu PGNiG (magazynu i punktu przeładunkowego) w Barnówku do Kostrzyna i dalej na sieć kolejową. Miesięcznie linią jeździ ok. 70 pociągów towarowych.  – Prace na sieci kolejowej obejmują linie o ruchu pasażerskim i towarowym, ale pamiętamy także o trasach, na których kluczowy jest transport towarów. Budowa nowych wiaduktów na linii Barnówko – Kostrzyn zapewni jeszcze lepsze warunki dla dalszego wykorzystania kolei w przewozie towarów – mówi Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

W miejscu starych wiaduktów kolejowych w okolicy Dąbroszyna i Cychrów powstają nowe obiekty. Stalowo-drewniane elementy i ceglane przyczółki zastąpią mocniejsze, żelbetowe konstrukcje. Z użyciem ciężkiego sprzętu umacniane są nasypy. Montowane jest zbrojenie pod nowe podpory. Na przebudowanych obiektach ułożony będzie nowy tor. Po pracach pod wiaduktami odtworzona zostanie jezdnia. Przeprawa w Dąbroszynie, nad drogą wojewódzką łączącą Nowiny i Goraj, ma ponad 7 m długości i przeszło 4 m wysokości. Wiadukt w Cychrach – długi na 6 m i wysoki na ok. 4 m – przebiega nad drogą gruntową.

Wiadukty powstały w 1882 r. Przebudowa prowadzona jest w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. W ramach prac nową nawierzchnię zyskają trzy przejazdy kolejowo-drogowe: w Barnówku, Dębnie i Cychrach. Poprawi to poziom bezpieczeństwa zarówno w ruchu kolejowym, jak i drogowym.

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują prace za ponad 9,5 mln zł ze środków własnych spółki. Pociągi z ładunkami pojadą przebudowanymi obiektami w listopadzie, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - zapowiada PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5