NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe szynobusy trafią do Kolei Dolnośląskich

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 26.03.2015 159

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-26 23:25:01 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A dlaczego nie do PR ?
2015-03-27 07:09:19 Autor: et21
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Arrivederci

A czy to w tej chwili ważne do kogo trafią? Na razie istotne jest, aby były nowe wozy zamiast jakiejś efemerydy. Jak już wyjadą na tory, to w każdej chwili będzie można usiąść do stołu i rozmawiać.
2015-03-27 08:22:05 Autor: przemo
---.092.076.pools.vodafone-ip.de
O tych pieniądzach już wspomniano wcześniej i o tym że są plany kupna 2-3 EZT do wzmocnienia obecnynego taboru.Teraz dowiadujemy się że mają to być 2-3 SZT.Dobrze szynobusy są też potrzebne.Ale nie dziwi was fakt że zmieniono wybór zakupu z EZT na SZT teraz kiedy PESA ma na zbyciu Linki z homologacją (a przynajmniej mają mieć) na Niemcy?Myślicie że ma to coś wspólnego z połączeniami Wrocław-Görlitz i może Jelenia Góra-Görlitz?
2015-03-27 09:03:46 Autor: kampania
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@przemo Na pewno będą połączenia do Goerlitz, niech się tylko rozkręci kampania do wyborów parlamentarnych (przed prezydenckimi raczej nie zdążą).

@Arrivederci PR to studnia bez dna. Marszałek już określił swoje zdanie na temat operatora przewozów w regionie.
2015-03-27 09:32:34 Autor: Romian Sobieszczański-Pasztęski
---.153.55.50
Czy PESA może już zacząć przemalowywać kolejne Linki (tym razem w barwy dolnośląskie)?
2015-03-27 09:56:21 Autor: fredi
---.93.210.4
Drodzy decydenci z UW DS, liczymy za staniecie na wysokosi zadania i nowe szynobusy beda w stanie wjechac do Görlitz i Zittau, tzn. ze postawicie na SHP!!!
2015-03-27 10:29:38 Autor: Były maszynista PR Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
A pan Berkowski Dyrektor PR Wrocław niemający pojęcia o kolei , jak zwykle dostaje wielką fige .
2015-03-27 14:34:48 Autor: niezłyGość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czemu nie PR?
BO:

1. nie mają na wkład własny
2. nie mają tras spalinowych
3. są drożsi od KD o ok 1/4 - czyli za tą samą kasę (zakładając mocno optymistycznie że by udało im się je kupić) można puścić o 1/4 mniej pociągów...

Teraz już wiesz czemu nie PR?
2015-03-27 20:50:51 Autor: Wuu
---.tktelekom.pl
Aż się prosi o zakup Linków by wjeżdżać do Goerlitz :)
2015-03-29 14:46:12 Autor: pawello
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Faktycznie Linki wydają się w obecnej sytuacji najlepszym rozwiązaniem. Proponuję następującą trasę: Jelenia Góra - Zgorzelec - Goerlitz. Na Jelenia - Zgorzelec od dawna jeżdżą spalinowe SA, dzięki Linkom można by je wydłużyć do Goerlitz. Ba, mają taki sprzęt można stworzyć bezpośrednią relację z Jeleniej Góry od razu do Drezna. Powodzenie takiego pociągu murowane (zwłaszcza że zbliżają się wakacje)! A gdyby przedłużyć pociąg z Drezna od razu do Szklarskiej Poręby była by to najlepsza opcja dojazdu dla Niemców w Karkonosze. Na pewno takie połączenie cieszyłoby się dużym powodzeniem, wystarczy popatrzeć na zatłoczone w weekendy pociągi z Drezna do Liberca.

W razie braku możliwości wjazdu w głąb Niemiec można też spróbować dogadać się z województwem lubuskim i puścić Linki w relacji Jelenia Góra - Zielona Góra, z opcją wjazdu do Goerlitz. W ten sposób połączenie z siecią niemiecką uzyskają jednocześnie pasażerowie tych dwóch miast. Najlepiej gdyby dolnosląskie puszczało swojego Linka na tej trasie, a lubuskie swojego.
2015-04-01 10:55:39 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Mowy nie ma o jakimkolwiek łączeniu Jeleniej Góry z Goerlitz.
Szkoda energii na te komentarze.

Jeżeli się uda, to brane jest pod uwagę tylko Wrocław - Goerlitz.
2015-04-01 18:05:04 Autor: kd-cjusz
---.free.aero2.net.pl
I tu się mylisz. Wrocław - Goerlitz już było i się nie sprawdziło. Nikt nie będzie finansował pociągów żeby wozić drogie niemieckie powietrze z Drezna do Wrocławia. Obecnie w grę wchodzi tylko Jelenia Góra - Goerlitz albo wcale. Jelenia Góra gwarantuje całoroczny ruch turystyczny zarówno w jedną, jak i drugą stronę. Do Wrocławia z Niemiec nikt nie jeździ, bo niby po co miałby jeździć?

PR-y już na tę linię nie wrócą, a tak się składa że KD ma trochę inne priorytety.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5