Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe przystanki w Łodzi coraz bliżej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska na odcinku linii Łódź Widzew – Zgierz to nowe przystanki budowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Gotowe są już konstrukcje peronów, układane są płyty peronowe – podaje inwestor. Na przystanku Łódź Stoki powstaje przejście pod torami. Łódź Marysin zyska drugi peron. 

Projekt „przystankowy” realizowany przez PLK za 49,3 mln zł z RPO woj. łódzkiego zwiększy dostęp do kolei w aglomeracji łódzkiej. Na nowym przystanku Łódź Warszawska gotowy jest już korpus peronu. Ustawiono słupy oświetleniowe. Układane są płyty peronowe wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię. PLK zamontują także windę, która umożliwi dostanie się na peron osobom o ograniczonej mobilności. Nowy obiekt w rejonie wiaduktu przy ulicy Warszawskiej (na pograniczu dwóch łódzkich osiedli: Rogi i Marysin w dzielnicy Bałuty) pozwoli na lepsze podróże do Zgierza oraz Łodzi Widzewa i Łodzi Fabrycznej.

Przy ul. Kreciej w Łodzi rośnie przystanek Łódź Radogoszcz Wschód. Budowana jest konstrukcja peronu i wygodne dojście dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Obiekt poprawi dostęp do kolei mieszkańcom osiedli Radogoszcz Wschód i Sitowie. Dojście na peron ułatwią nowe chodniki oraz pochylnia. Będą także miejsca parkingowe dla samochodów.

Za miesiąc zaplanowane jest rozpoczęcie budowy przystanku Łódź Retkinia. Prace będą skoordynowane z modernizacją linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Łódź Lublinek. Na przystanku będą windy i pochylnie, które umożliwią wygodniejsze korzystanie z kolei aglomeracyjnej mieszkańcom osiedli Retkinia i Pienista.

Każdy ze 150-metrowych peronów będzie wyposażony w wiaty i ławki. Łatwą orientację oraz informację zapewnią: system oznakowania, w tym dotykowego i gabloty informacyjne z rozkładami. Powstaną stojaki na rowery. Cichsze przejazdy pociągów będą efektem zastosowania nowych bezstykowych torów.

Wygodniejsze podróże w aglomeracji

Na przystanku Łódź Marysin wybudowano już drugi peron, który zapewni lepszą obsługę podróżnych. Ułożone są płyty antypoślizgowe, ustawione słupy oświetleniowe oraz przygotowano pochylnię i nowe schody. Wkrótce montowane będą ławki i wiaty. Powstaną również nowe chodniki. Budowane są dodatkowe schody prowadzące na peron nr 1 z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Strykowskiej. Powstanie też dojście do planowanej przez miasto pętli tramwajowej.

Na przystanku Łódź Marysin wybudowano drugi tor o długości ok. 750 z nową siecią trakcyjną oraz 2 nowe rozjazdy, które zwiększą przepustowość trasy i umożliwią przejazd większej liczby pociągów. Przebudowywane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ustawiono 2 semafory, które zapewnią bezpieczne mijanie się pociągów na jednotorowej trasie Łódź Widzew – Zgierz.

Na przystanku Łódź Stoki budowane jest nowe przejście podziemne dla pieszych, które usunie bariery w dostępie do przystanku dla osób o ograniczonej zdolności poruszania się. Powstała już konstrukcja betonowa przejścia, schody oraz szyb windy. Trwają prace wykończeniowe.

Przystanek Łódź Arturówek zyska ścieżkę rowerową wzdłuż chodnika prowadzącego na peron. Obecnie powstają dodatkowe schody prowadzące na peron, które usprawnią dojście do przystanku od strony ul. Łagiewnickiej.

Prace na linii Łódź Widzew – Zgierz nie wpływają na ruch pociągów.

Wartość projektu pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego – z mijanką w rejonie przystanku Łódź Marysin” to 49,3 mln zł netto. Umowę PLK podpisała z konsorcjum firm ALUSTA S.A. i Komunikacyjne Zakłady Automatyki „TRANS-tel” Sp.z o.o.

Zadanie ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Zakończenie prac zaplanowano w sierpniu 2020.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5