Polzug Intermodal uruchomił regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni. Początkowo terminal będzie obsługiwał pociągi trzy razy w tygodniu.
Polzug to kolejny po PCC Intermodal, PKP Cargo oraz Baltic Rail intermodalny klient Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Polzug Intermodal jest kolejowym operatorem pociągów kontenerowych, które dotychczas kursowały pomiędzy północnoeuropejskimi portami kontenerowymi w Hamburgu, Bremerhaven i Rotterdamie a zapleczem lądowym portów w Polsce i Europie Wschodniej. Docelowo pociągi przyjeżdżać będą do BCT co drugi dzień.
- Otwarcie nowego regularnego serwisu Polzuga z Poznania do Gdyni, umożliwi przekierowanie części ładunków do tej pory zmierzających do portów Europy zachodniej na porty polskie. Jest to bezsprzeczny dowód na wzrastającą konkurencyjność polskich terminali kontenerowych względem np. terminali niemieckich, które przez ostatnie lata zdołały przejąć sporą część polskiego handlu morskiego. Inwestowanie w transport intermodalny w Polsce zaczyna przynosić wymierne korzyści. Postępująca poprawa warunków i organizacji transportu kontenerów koleją w naszym kraju spowodowała, że nasze porty zaczynają odzyskiwać utracone wcześniej naturalne zaplecze. Dzięki koncentracji polskich ładunków w polskich portach zyskują nie tylko same terminale, ale też cała nasza gospodarka – powiedział Piotr Frąckowiak, Intermodal Manager BCT.
Transport kolejowy w BCT stanowi ok. 40% wszystkich przewozów obsługiwanych w relacjach lądowych. To znaczny wzrost w porównaniu do lat ubiegłych. W 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37%, w 2010 - 15% a jeszcze 3 lata wcześniej w 2007 jedyne 5 % całości kontenerów obsługiwanych na BCT w relacjach lądowych.
BCT obecnie realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny o wartości 153 mln zł, dzięki któremu m.in. zmodernizuje infrastrukturę kolejową a w efekcie zwiększy swoje zdolności przeładunkowe na kolei.