Bałtycki Terminal Kontenerowy 6 marca 2014 rozpoczął obsługę nowego, regularnego połączenia kolejowego, realizowanego na trasie Gdynia – Stryków. Połączenie obsługuje firma Erontrans, która w Strykowie uruchomiła w tym roku własny terminal intermodalny.
Pociąg ze Strykowa k. Łodzi do gdyńskich terminali będzie docierał dwa razy w tygodniu. Nowe połączenie uzupełni już istniejącą bogatą siatkę relacji kolejowych, łączących BCT z blisko dwudziestoma destynacjami. – Stryków staje się coraz ważniejszą lokalizacją na logistycznej mapie Polski. Korzystne położenie w centrum kraju i na styku dróg A1 i A2 sprawiają, że powstają tam kolejne inwestycje magazynowe i zwiększa się zapotrzebowanie na przewozy intermodalne – mówi Piotr Frąckowiak, kierownik wydziału kolei BCT.
– Jesteśmy przekonani, że nowe połączenie odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na znaczne usprawnienie łańcuchów dostaw dla największych sieci handlowych w naszym kraju – dodaje. Bałtycki Terminal Kontenerowy obserwuje wzrot udziału kolei w ogólnej liczbie przeładunków – w 2013 wyniósł on ponad 41%, co plasuje BCT znacznie powyżej europejskiej średniej, wynoszącej ok. 25%. Terminal realizuje tym samym wytyczne polityki transportowej UE, która zakłada do 2030 r. obsługę ponad 35% ładunków drogą kolejową.
Erontrans to firma spedycyjna z 25-letnim doświadczeniem na rynku międzynarodowym. Firma oferuje usługi z zakresu m.in. transportu drogowego, magazynowania, obsługi celnej i fiskalnej czy project cargo. Od kilku lat z powodzeniem konkuruje na rynku usług przewozów intermodalnych. Firma zarządza również terminalem intermodalnym w Strykowie. Otwarty 3 marca terminal dysponuje torem o długości 350 m i powierzchni placu 6 tys. m2. Jednorazowo może obsługiwać do 600 TEU. Oprócz obsługi kontenerów Erontrans oferuje w Strykowie również przeładunki naczep drogowych.