Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony na trasie z Siedlec do Terespola

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
07-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe perony na trasie z Siedlec do Terespola
Pasażerowie mogą już korzystać z nowego peronu na stacji Łuków Zapowiednik. W przyszłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe oddadzą do użytku drugi obiekt w tej lokalizacji. W ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Siedlce – Terespol trwają również intensywne prace w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim.

Unowocześnienie ponad 30 przejazdów, 9 peronów, 6 nastawni, 4 wiaduktów oraz 2 podziemnych przejść i kładki dla pieszych zakłada projekt modernizacyjny linii kolejowej Siedlce – Terespol. Inwestycja obejmuje także roboty torowe, po zakończeniu których pociągi na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h (osobowe) i 120 km/h (towarowe). Poprawi się również płynność ruchu kolejowego. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa dzięki budowie bezkolizyjnych przejazdów kolejowo-drogowych oraz zamontowaniu monitoringu na każdej stacji oraz na przejazdach.

Nowe perony w Łukowie

Prace realizowane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych  koncentrują się przede wszystkim na terenie Siedlec, Łukowa i Międzyrzeca Podlaskiego. Roboty są prowadzone etapowo, aby ograniczenia w ruchu kolejowym były jak najmniejsze. W Łukowie Zapowiedniku PKP PLK oddały już do eksploatacji peron nr 1, na którym niebawem pojawi się mała infrastruktura, czyli wiaty, ławki itp. - Na końcowe odbiory czeka peron nr 2, który planujemy udostępnić pasażerom w następnym tygodniu – informuje Marta Guz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych. – Na etapie wykończeniowym jest peron nr 2 w Łukowie, gdzie wykonawca kładzie kostkę brukową i przygotowuje się do instalacji wiat – dodaje.

PLK zaplanowały w Łukowie również modernizację dwóch przejazdów. Prace przy ul. Wschodniej są zakończone, a wykonawca przygotowuje się do finalnych odbiorów. Następnie rozpoczną się prace przy ul. Jana Pawła II. W ramach modernizacji w Łukowie powstaje także nowy wiadukt w ciągu ul. Międzyrzeckiej, który usprawni ruch kolejowy i drogowy. Konstrukcja obiektu jest już gotowa. Przygotowane są również fundamenty pod nową kładkę dla pieszych w obrębie stacji.

Wyższy peron w Międzyrzecu Podlaskim

W Międzyrzecu Podlaskim finiszują prace w pierwszej części nowego przejścia podziemnego oraz na peronie nr 2. – Konstrukcja przejścia podziemnego, które zastąpi wyeksploatowaną kładkę jest gotowa. Wykonawca maluje obecnie ściany i montuje windy – informuje Marta Guz. Peron został podwyższony, co ułatwi podróżnym sprawne wysiadanie i wsiadanie do pociągu. Na liczącym 300 metrów obiekcie ustawiane są obecnie 3 wiaty, a teren jest przygotowywany pod montaż elementów małej architektury. W Międzyrzecu pojawi się także nowoczesny system nagłośnienia.

W Siedlcach rośnie tunel drogowy

W ramach modernizacji linii trwają również intensywne roboty w Siedlcach. Rozpoczął się już remont wiaduktu przy ul. Łukowskiej. Rośnie także tunel drogowy, który zastąpi kładkę dla pieszych, łączącą części miasta położone po obu stronach torów. Poprowadzenie ruchu od ul. Kilińskiego do ul. Składowej odkorkuje dwa pozostałe wiadukty przy stacji Siedlce. W ramach inwestycji pojawi się oddzielny pas dla pieszych z dostępem do dwóch nowo wybudowanych peronów.

W Siedlcach trwa także budowa nowego peronu oraz podziemnego przejścia dla pieszych. W obrębie stacji przebudowywany jest układ torowy, a sieć trakcyjna modernizowana.

Modernizacja za 500 mln zł

Modernizowana trasa kolejowa pomiędzy Siedlcami i Terespolem to bardzo istotna część międzynarodowej linii należącej do Transeuropejskiego Korytarza łączącego Berlin z Moskwą. Trwające prace są kontynuacją pierwszego etapu projektu „Modernizacja linii kolejowej E20/CE20 na odcinku Siedlce - Terespol” w ramach, którego  przebudowano tory, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne. Drugi etap projektu oprócz zmian w układzie torowym zakłada modernizację pozostałych elementów infrastruktury kolejowej - rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej oraz budynków służących bezpośrednio prowadzeniu ruchu. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2015 r.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5