NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]

| mj / inf. prasowa 02.02.2017 30

Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Wołomin Słoneczna Fot. PKP PLK
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Trwają prace związane z modernizacją odcinka Warszawa Rembertów – Wołomin na linii Rail Baltica. Pasażerowie już mają szansę korzystać ze zmodernizowanych stacji i przystanków, na których postawiono wiaty inspirowane historycznymi zadaszeniami, które tutaj wcześniej przed remontem się znajdowały. W trakcie prac są także trzy nowe przeprawy przez tory.
Korzystną i jedną z najistotniejszych zmian dla osób dojeżdżających do stolicy z podwarszawskich miejscowości jest dobudowanie drugiej pary torów na odcinku od Zielonki do Wołomina. Dzięki nim ruch podmiejski zostanie oddzielony od ruchu pociągów dalekobieżnych, co pozwoli na zwiększenie przepustowości linii. Pociągi będą mogły kursować sprawniej i maksymalnie ograniczone zostaną zmiany w rozkładzie.

Jak informuje PKP PLK, pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów na przystankach w Wołominie Słonecznej, Kobyłce i Kobyłce Ossowie oraz na stacjach w Wołominie i Zielonce. Obiekty są już wyposażone w wiaty, oświetlenie, ławki i antypoślizgową nawierzchnię. Zaś w połowie roku obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji podróżnych będą oddane także podziemne przejścia i windy.

Jednocześnie wykonawca prowadzi prace przy budowie trzech skrzyżowań bezkolizyjnych. Efektem budowy tuneli będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz zwiększenie płynności ruchu samochodowego w Wołominie i Zielonce.

Prace na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka są realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”. Po zakończeniu modernizacji najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie rozpędzą się na trasie 160 km/h, natomiast towarowe pojadą z prędkością do 120 km/h. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.

Modernizacja linii kolejowej E75 na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) obejmuje aż 60 obiektów inżynieryjnych (wymiana, remont lub budowa nowych), w tym 10 wiaduktów kolejowych, 3 wiadukty drogowe, 9 mostów kolejowych, 7 przejść pod torami, 19 przepustów, 11 przepustów dla płazów z konstrukcjami naprowadzającymi i 1 przejście dla zwierząt średnich. Modernizowane są wszystkie przejazdy kolejowe położone na tym odcinku linii. Niektóre z przejazdów są zlikwidowane, a w ich miejsce powstają bezkolizyjne skrzyżowania w postaci wiaduktów lub tuneli. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wołomin (8)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wołomin (8)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5