NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]

| inf. pras. oprac. jm 23.08.2019 8,4k

Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Fot. PKP PLK
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Potwierdzają się informacje "Rynku Kolejowego" o wydłużeniu terminu wykonania prac na linii Szczytno – Ełk. Teraz PLK podpisała z Torpolem aneks w tej sprawie.
W czerwcu PKP PLK poinformowała. że perony w Piszu, Rucianem-Nidzie, Szerokim Borze i Kolonii już czekają na pasażerów, a na stacji w Szczytnie widać nową konstrukcję. Budowane są perony w Spychowie, Świętajnie i Jerutach. Między Szczytnem a Piszem nowe tory zostały ułożone przez pociąg do potokowej wymiany nawierzchni SUM. - Nowe szyny przytwierdzono do 95 tys. podkładów. Teraz na tor trafia tłuczeń – już użyto 130 tys. ton (to tyle co 6,5 tys. samochodów ciężarowych) - informowała PKP PLK.

Prace na linii jednotorowej wymagały zamknięcia. Obecnie zapewniona jest komunikacja autobusowa, ale PLK uważa, że na przełomie sierpnia i września na trasie Szczytno – Pisz pojadą pociągi - zgodnie z planem. Zaskakuje jednak informacja, o oddaniu odcinka Pisz – Ełk w II kwartale 2020 roku. To o pół roku później, niż zakładano. PLK nie przyznaje się wprost do opóźnienia, podaje jedynie,że "na tym dystansie [sic] niezbędne są dodatkowe prace – kompleksowa wymiana konstrukcji na dwóch mostach w Piszu i Ełku" oraz że "zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza".

Modernizacja linii kolejowej 219 Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają pojechać z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. 

Aktualizacja: Jest aneks do umowy z Torpolem

Dwa miesiące po publikacji artykułu podpisane zostały oficjalne dokumenty, potwierdzające przedłużenie terminu wykonania umowy. 21 sierpnia Torpol poinformował w raporcie o podpisaniu aneksu do umowy na mocy którego termin realizacji uległ wydłużeniu o 9 miesięcy oraz został wyznaczony na maj 2020 roku. Zostały również zlecone dodatkowe prace o wartości ok. 19,9 mln zł netto. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5