NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]

| inf. pras. oprac. jm 23.08.2019 8,5k

Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Fot. PKP PLK
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Opóźnienie prac na linii ze Szczytna do Ełku. Jest aneks [aktualizacja]
Potwierdzają się informacje "Rynku Kolejowego" o wydłużeniu terminu wykonania prac na linii Szczytno – Ełk. Teraz PLK podpisała z Torpolem aneks w tej sprawie.
W czerwcu PKP PLK poinformowała. że perony w Piszu, Rucianem-Nidzie, Szerokim Borze i Kolonii już czekają na pasażerów, a na stacji w Szczytnie widać nową konstrukcję. Budowane są perony w Spychowie, Świętajnie i Jerutach. Między Szczytnem a Piszem nowe tory zostały ułożone przez pociąg do potokowej wymiany nawierzchni SUM. - Nowe szyny przytwierdzono do 95 tys. podkładów. Teraz na tor trafia tłuczeń – już użyto 130 tys. ton (to tyle co 6,5 tys. samochodów ciężarowych) - informowała PKP PLK.

Prace na linii jednotorowej wymagały zamknięcia. Obecnie zapewniona jest komunikacja autobusowa, ale PLK uważa, że na przełomie sierpnia i września na trasie Szczytno – Pisz pojadą pociągi - zgodnie z planem. Zaskakuje jednak informacja, o oddaniu odcinka Pisz – Ełk w II kwartale 2020 roku. To o pół roku później, niż zakładano. PLK nie przyznaje się wprost do opóźnienia, podaje jedynie,że "na tym dystansie [sic] niezbędne są dodatkowe prace – kompleksowa wymiana konstrukcji na dwóch mostach w Piszu i Ełku" oraz że "zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza".

Modernizacja linii kolejowej 219 Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają pojechać z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. 

Aktualizacja: Jest aneks do umowy z Torpolem

Dwa miesiące po publikacji artykułu podpisane zostały oficjalne dokumenty, potwierdzające przedłużenie terminu wykonania umowy. 21 sierpnia Torpol poinformował w raporcie o podpisaniu aneksu do umowy na mocy którego termin realizacji uległ wydłużeniu o 9 miesięcy oraz został wyznaczony na maj 2020 roku. Zostały również zlecone dodatkowe prace o wartości ok. 19,9 mln zł netto. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5