NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Dwie umowy na studium wykonalności dla linii od Rzepina, przez Szczecin, do Świnoujścia

| inf. pras 25.09.2020 81

Dwie umowy na studium wykonalności dla linii od Rzepina, przez Szczecin, do Świnoujścia
Stacja Świnoujście Fot. M. Szymajda
Dwie umowy na studium wykonalności dla linii od Rzepina, przez Szczecin, do Świnoujścia
Dwie umowy na studium wykonalności dla linii od Rzepina, przez Szczecin, do Świnoujścia
Dwie umowy na studium wykonalności dla linii od Rzepina, przez Szczecin, do Świnoujścia
PKP Polskie Linie Kolejowe planują modernizację magistrali kolejowej C-E 59 na odcinku z Rzepina do Szczecina Podjuch i dalej do Świnoujścia. Spółka podpisała dwie umowy na opracowanie studium wykonalności. Efektem inwestycji będą sprawne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych, przewożących ładunki z Dolnego Śląska do portów Pomorza Zachodniego.
Dwie umowy o łącznej wartości blisko 4 milionów złotych netto na opracowanie studium wykonalności dla prac na trasie Rzepin – Szczecin Podjuchy oraz Szczecin Podjuchy – Szczecin Dąbie – Świnoujście pozwolą na kompleksową analizę, określenie możliwości technicznych, szczegółowych rozwiązań i niezbędnych prac. Podane zostaną szacunkowe koszty inwestycji. Studium jest krokiem do realizacji inwestycji w nowej perspektywie unijnej 2021-2027.

‒ Projekty na linii Wrocław – Szczecin – Świnoujście są ważne w skali krajowej i międzynarodowej. Nadodrzańską trasą przewożone są ładunki z południa do zachodniopomorskich portów. Przygotowywane inwestycje zwiększają role kolei jako sprawnego, bezpiecznego i ekologicznego transportu oraz przyniosą wymierne efekty dla gospodarki ‒ powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Szybsza podróż, więcej ładunków

Wśród zakładanych efektów inwestycji jest wzrost konkurencyjności przewozów towarowych. Zapewni to linia kolejowa przygotowana do przejazdu dłuższych i cięższych składów. Pojadą pociągi nawet 750-metrowe o obciążeniu 221 kN na oś, dzięki czemu będą mogły jednorazowo przewozić więcej ładunków.

W studium wykonalności wykonawca ma określić prace ważne dla atrakcyjnych podróży koleją, m.in. w zakresie peronów na stacjach oraz przystankach.

Wymiana torów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz montaż nowoczesnego systemu ERTMS/ETCS zapewni sprawne i bezpieczne podróże oraz przewóz towarów, a także skróci czas przejazdu. Wśród rozpatrywanych wariantów przewiduje się dostosowanie linii dla pociągów pasażerskich do prędkości 160 km/h oraz dla pociągów towarowych do prędkości 120 km/h. Zwiększy to przepustowość linii, dzięki czemu na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Termin opracowania studium wykonalności dla projektu „Prace na ciągu C-E 59 – odcinek Rzepin – Szczecin Podjuchy” określono na koniec 2022 roku. Wartość umowy to 2,290 milionów złotych netto. Z kolei termin opracowania dokumentacji przedprojektowej dla wartego 1,678 milionów złotych netto projektu „Prace na ciągu C-E 59 - odcinek Świnoujście – Szczecin Dąbie – Szczecin Podjuchy" przewidziano na lipiec 2022 roku. Projekty finansowane są ze środków budżetowych PLK. Wykonawcą obu projektów będzie firma BBF.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (563)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5