Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dwie umowy na studium wykonalności dla linii od Rzepina, przez Szczecin, do Świnoujścia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe planują modernizację magistrali kolejowej C-E 59 na odcinku z Rzepina do Szczecina Podjuch i dalej do Świnoujścia. Spółka podpisała dwie umowy na opracowanie studium wykonalności. Efektem inwestycji będą sprawne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych, przewożących ładunki z Dolnego Śląska do portów Pomorza Zachodniego.

Dwie umowy o łącznej wartości blisko 4 milionów złotych netto na opracowanie studium wykonalności dla prac na trasie Rzepin – Szczecin Podjuchy oraz Szczecin Podjuchy – Szczecin Dąbie – Świnoujście pozwolą na kompleksową analizę, określenie możliwości technicznych, szczegółowych rozwiązań i niezbędnych prac. Podane zostaną szacunkowe koszty inwestycji. Studium jest krokiem do realizacji inwestycji w nowej perspektywie unijnej 2021-2027.

‒ Projekty na linii Wrocław – Szczecin – Świnoujście są ważne w skali krajowej i międzynarodowej. Nadodrzańską trasą przewożone są ładunki z południa do zachodniopomorskich portów. Przygotowywane inwestycje zwiększają role kolei jako sprawnego, bezpiecznego i ekologicznego transportu oraz przyniosą wymierne efekty dla gospodarki ‒ powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Szybsza podróż, więcej ładunków

Wśród zakładanych efektów inwestycji jest wzrost konkurencyjności przewozów towarowych. Zapewni to linia kolejowa przygotowana do przejazdu dłuższych i cięższych składów. Pojadą pociągi nawet 750-metrowe o obciążeniu 221 kN na oś, dzięki czemu będą mogły jednorazowo przewozić więcej ładunków.

W studium wykonalności wykonawca ma określić prace ważne dla atrakcyjnych podróży koleją, m.in. w zakresie peronów na stacjach oraz przystankach.

Wymiana torów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz montaż nowoczesnego systemu ERTMS/ETCS zapewni sprawne i bezpieczne podróże oraz przewóz towarów, a także skróci czas przejazdu. Wśród rozpatrywanych wariantów przewiduje się dostosowanie linii dla pociągów pasażerskich do prędkości 160 km/h oraz dla pociągów towarowych do prędkości 120 km/h. Zwiększy to przepustowość linii, dzięki czemu na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Termin opracowania studium wykonalności dla projektu „Prace na ciągu C-E 59 – odcinek Rzepin – Szczecin Podjuchy” określono na koniec 2022 roku. Wartość umowy to 2,290 milionów złotych netto. Z kolei termin opracowania dokumentacji przedprojektowej dla wartego 1,678 milionów złotych netto projektu „Prace na ciągu C-E 59 - odcinek Świnoujście – Szczecin Dąbie – Szczecin Podjuchy" przewidziano na lipiec 2022 roku. Projekty finansowane są ze środków budżetowych PLK. Wykonawcą obu projektów będzie firma BBF.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5