NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]

| Jakub Madrjas 11.06.2016 4,7k

Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Fot. Mariusz Sychowicz
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
Nowe lokomotywy Freightlinera - Newag Dragon [dane i zdjęcia]
W czwartek uroczyście ochrzczono lokomotywę Dragon E6ACTd 101 – jedną z trzech, jakie Newag przekazał przewoźnikowi Freightliner. – To najmocniejsza jednoczłonowa lokomotywa na polskich torach – podkreślał prezes FPL Konstantin Skorik.
W czwartek w Warszawie odbyło się symboliczne przekazanie lokomotywy Dragon z Newagu przewoźnikowi Freightliner PL. Podczas uroczystości odbyła się również ceremonia nadania lokomotywie Dragon nr 101 imienia Ernesta Malinowskiego. Relację z wydarzenia można znaleźć tutaj.

Najmocniejsza w kraju

Pięć lokomotyw Dragon Freightliner zamówił w Newagu w lutym ubiegłego roku. To elektrowozy o mocy 5 MW, zdolne do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze powyżej 4000 t z modułem Dual Power – dodatkowym silnikiem spalinowym o mocy 540 kW do pracy na bocznicach. Wartość kontraktu 17,5 mln euro netto.

–  Nasza decyzja o wyborze Newagu wynikała z tego, że ten producent dostosował się do naszych potrzeb. To pierwsza sześcioosiowa lokomotywa elektryczna z silnikiem dojazdowym i najmocniejsza jednoczłonowa lokomotywa na polskich torach –  podkreślił prezes FPL Konstantin Skorik. Jak dodał, dostawa elektrowozów odbywa się zgodnie z harmonogramem.

Dual Power na 150 kilometrów

Jak udało nam się dowiedzieć, jeśli chodzi o założenia i podzespoły nowe Dragony są bardzo zbliżone do dostarczanych poprzednio dla Lotos Kolej czy STK. W rzeczywistości jednak wnętrze lokomotywy zostało bardzo mocno zmienione – wszystko po to, by pomieścić dodatkowy silnik spalinowy. Z powodu instalacji modułu Dual Power i zbiorników paliwa o pojemności 1,5 tys. litrów lokomotywa jest cięższa od poprzedników o ok. 3 tony

Według przedstawicieli producenta, zasięg Dragona przy wykorzystaniu silnika spalinowego to ok. 150 kilometrów ze składem ładownym. Maksymalna prędkość osiągnięta przy użyciu silnika spalinowego wyniosła aż 130 km/h. Jednak siła pociągowa lokomotywy zasilanej modułem spalinowym jest największa przy prędkości do 20 km/h, dzięki czemu może manewrować składem o masie nawet 4 tys. ton. Jak pokazano podczas prezentacji, Diesel jest gotowy do prowadzenia składu niemal natychmiast po uruchomieniu.

Podobnie jak w poprzednich Dragonach, w lokomotywie przewidziano miejsce na zabudowę systemu ERTMS, gdy będzie to wymagane. Co warte uwagi, dodanie modułu Dual Power nie spowodowało konieczności uzyskania nowych dokumentów homologacyjnych z Urzędu Transportu Kolejowego - uwzględniono w nich jedynie modyfikację lokomotywy.

Dragon E6ACTd - niektóre dane techniczne:

  • UKŁAD OSICo’Co’
  • NAPIĘ­CIE ZASILANIADC 3 kV
  • MOC CIĄ­GŁA5 MW (520 kW na silniku Diesla)
  • MAK­SY­MALNA PRĘDKOŚĆ 120 km/h
  • SIŁA POCIĄ­GOWA PRZY ROZRUCHU - 410 kN
  • DŁU­GOŚĆ LOKO­MO­TYWY ZE ZDERZAKAMI20 330 mm
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5