NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowa odsłona kampanii „Bezpieczny Przejazd” - Ambasadorzy Bezpieczeństwa

| Jakub Madrjas 25.01.2022 471

Nowa odsłona kampanii „Bezpieczny Przejazd” - Ambasadorzy Bezpieczeństwa
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Ruszyła nowa medialna odsłona kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd” PKP Polskich Linii Kolejowych. Liczbę wypadków na przejazdach mają ograniczać Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Spoty namawiające do bezpiecznego przekraczania torów wyświetlane są w kinach, telewizji i w Internecie. 
PLK podkreśla, że w 99 proc. wypadków wynika z ignorowania zasad bezpieczeństwa przez kierowców - ignorowanie znaku stop, wjeżdżanie pod opadające rogatki, omijanie zapór slalomem i nadmierna prędkość. Skutkiem zdarzeń są ludzkie tragedie, straty materialne, angażowanie służb ratowniczych, utrudnienia w podróży koleją.

– Spoty filmowe Polskich Linii Kolejowych apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi. Kampania medialna towarzyszy budowie bezkolizyjnych przejazdów, montowaniu dodatkowych urządzeń, szkoleniu pracowników – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Spoty filmowe „Bezpiecznego Przejazdu”, kampanii społecznej realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi.

Nowy kampanijny spot trafił już na ekrany telewizyjne, do kin i na portale internetowe. PKP Polskie Linie Kolejowe szacują, że przekaz dotrze do milionów odbiorców, zwiększy liczbę Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa i realnie wpłynie na ograniczenie zdarzeń na przejazdach. Pokazane skutki tragicznych zdarzeń mają ostrzegać i wzmóc pozytywne zachowania. Na stronie kampanii „Bezpieczny Przejazd” przygotowane zostały specjalne pakiety edukacyjne przeznaczone do osób w każdym wieku. Każdy może dowiedzieć się jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowo-drogowych.
PLK podkreśla, że kampania medialna to jedno z działań dla zwiększania poziomu bezpieczeństwa na przejazdach. PLK dzięki wykorzystaniu środków unijnych i budżetowych budują bezkolizyjne przejazdy, montują dodatkowe urządzenia. Na bieżąco prowadzone są szkolenia pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu. W 2021 r. było 201 zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. 49 osób zginęło, a 17 zostało rannych. Zdarzenia na przejazdach to ułamek procenta wszystkich zdarzeń komunikacyjnych w Polsce. Jednak dla kolejarzy to ważny obszar działań.

PLK razem z Ambasadorami Bezpieczeństwa zaprasza rodziców i dzieci do korzystania z aplikacji mobilnych oraz gier edukacyjnych, dostępnych na stronie internetowej kampanii. W trakcie podróżowania pociągiem czy samochodem najmłodsi mogą poznać zasady bezpieczeństwa.

„Bezpieczny Przejazd VR” to aplikacja mobilna, która, przy użyciu gogli VR, pozwala uczyć się na wykreowanym w wirtualnej rzeczywistości przejeździe. Można jej używać również korzystając z samego smartfona. Dostępna jest w wersji na Androida oraz iOS.

„Bezpieczny Przejazd – Wyzwanie” to niekończący się wyścig, podczas którego można poznać różne kategorie przejazdów oraz wyrobić nawyk prawidłowego ich pokonania, niezależnie od kategorii. Świetna zabawa dla wszystkich lubiących rywalizację, pobijanie rekordów i zdobywanie trofeów. Dostępna jest w wersji na Androida, iOS oraz Windows.

Dla najmłodszych – Gra w znaki, Memory, Znajdź różnicę i Puzzle, czyli to co wszyscy lubimy najbardziej. I doskonała okazja dla rodziców, by sprawdzili swoją wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa i znajomość przepisów ruchu drogowego. Wszystkie gry są dostępne na www.bezpieczny-przejazd.pl/edukacja/dla-dzieci.

PLK przypomina, że na każdym przejeździe znajduje się żółta naklejka, na której są trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu. Więcej informacji na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5