Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niskoemisyjny silnik kolejowy od Caterpillar®

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
artykuł firmy Eneria Sp. z o.o.

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niskoemisyjny silnik kolejowy od Caterpillar®
fot. Eneria
Nowe regulacje klimatyczne Unii Europejskiej stają się coraz większym problemem m.in. dla sektora transportowego. Ciężary ograniczeń emisji dotykają nawet kolej, która – choć w dużej mierze zelektryfikowana – wciąż korzysta z silników spalinowych. Na wyzwania te odpowiada oferta silnikowa Caterpillar, dostosowana do nowych standardów.

Coraz ambitniejsze przepisy klimatyczne pchają unijną gospodarkę w kierunku neutralności emisyjnej, jaką UE osiągnąć ma w roku 2050. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało kompleksowej transformacji praktycznie wszystkich sektorów – m.in. transportowego. Zmiany, jakie Bruksela szykuje dla tej branży będą bardzo głębokie – widać to chociażby po przedłożonych przez Komisję Europejską propozycjach pakietu Fit for 55, który przewiduje m.in. objęcie transportu systemem handlu emisjami.

Zmiany dotkną również sektor kolejowy, który uważany jest za dość przyjazny dla środowiska środek transportu. Kolej jest w dużej mierze zelektryfikowana, co ma istotny wpływ na jej ślad węglowy. Jednakże również w tej branży wciąż stosuje się silniki spalinowe. W niektóry przypadkach jest to jedyna opcja dla napędzania pociągów – dlatego też przewoźnicy z niepokojem patrzą na zaciskający się gorset regulacyjny unijnego prawa.

Silnik C.9 marki Caterpillar® do pojazdów szynkowych

Unia Europejska już od dawna ogranicza emisyjność silników kolejowych. Pierwszym aktem prawa UE w tym zakresie była dyrektywa 97/68/WE, która została przyjęta 16 grudnia 1997 r., wprowadziła dwa etapy (I i II) granicznych wartości emisji dla silników o zapłonie samoczynnym w maszynach samojezdnych nieporuszających się po drogach publicznych (tzw. Non Road Mobile Machinery). Normy etapu I i II obejmowały silniki napędzane olejem napędowym o mocy od 37 do 560 kW, ale nie obejmowały one pojazdów kolejowych takich jak lokomotywy, wózki motorowe czy drezyny. Z kolei Dyrektywa 2004/26/WE, przyjęta dnia 21 kwietnia 2004 r., zmieniła wspomnianą dyrektywę rozszerzając jej zapisy o statki, lokomotywy i pojazdy szynowe. 14 września 2016 r. przyjęta została dyrektywa 2016/1628, która zmieniła i uchyliła dyrektywę 97/68/WE. Jest to obecnie obowiązująca dyrektywa wyznaczająca „wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych oraz homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach”. Dyrektywa ta uwzględnia zarówno silniki przemysłowe jak również silniki kolejowe.

Patrząc na powyższe regulacje widać jednoznacznie, że silnikom kolejowym stawia się coraz to wyższe wymagania. Maszyny te muszą być one niezawodne, efektywne, ekonomiczne przy jednoczesnym zachowaniu najnowszych norm emisji spalin.


Stoisko firmy Eneria podczas targów Trako2021

Te wyśrubowane warunki spełniają silniki Caterpillar. Zostały one docenione przez przemysł kolejowy na całym świecie. W ofercie firmy znajdują się silniki w zakresie mocy od 205 kW do 3000 kW, które można instalować w modernizowanych jak i nowo projektowanych lokomotywach liniowych, manewrowych oraz pojazdach szynowych. Dzięki spełnianiu restrykcyjnych norm emisji spalin, silniki Caterpillar są idealną propozycją dla przedsiębiorstw zajmujących się modernizacją eksploatowanego w Polsce taboru – w szczególności lokomotyw typu SM-48 oraz rodziny lokomotyw SM-42.

Ogromnym atutem dla potencjalnych klientów jest też doświadczenie ekspertów firmy Caterpillar, dzięki któremu zapewnia ona wsparcie techniczne zarówno na etapie prac projektowych jak i podczas budowy lokomotyw. Specjaliści firmy służą poradą zarówno przy doborze modelu silnika CAT® jak i  w procesie jego instalacji.

Silniki Caterpillar cieszą się zaufaniem wielu polskich spółek, dlatego też maszyny te używane są przy szeregu inwestycji kolejowych w Polsce. Wśród obecnie realizowanych projektów wskazać można m.in. modernizację lokomotywy SM42 (produkcja FABLOK), modernizację lokomotywy TEM2/SM48 tzw. „Tamara” czy modernizację wózka motorowego WM15 (produkcji KOLSAM).

Silniki Caterpillar
https://bit.ly/3ANpyqd
https://eneria.pl/oferta/silniki/silniki-dla-kolei-loco/

Silnik przemysłowe
https://bit.ly/3EV4cK6
https://eneria.pl/oferta/silniki/silniki-przemyslowe/
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Posyłki kolejowymi kuryerkami. Historia polskich wagonów pocztowych

Infrastruktura

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Eneria na targach Trako 2021 [wideo]

Tabor i technika

Eneria na targach Trako 2021 [wideo]

informacja prasowa Eneria 29 września 2021

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Posyłki kolejowymi kuryerkami. Historia polskich wagonów pocztowych

Infrastruktura

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Eneria na targach Trako 2021 [wideo]

Tabor i technika

Eneria na targach Trako 2021 [wideo]

informacja prasowa Eneria 29 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5