NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niespodziewana komunikacja zastępcza na odcinku Szczecinek – Runowo

| Jakub Madrjas 06.07.2018 4k

Niespodziewana komunikacja zastępcza na odcinku Szczecinek – Runowo
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Trwa remont linii 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie. Pasażerowie są zaskoczeni tym, że mimo zapowiedzi o utrzymaniu ruchu, Polregio wprowadziły na tym odcinku komunikację zastępczą. Przewoźnik przyznaje jednak, że nie ma to związku z pracami torowymi, a z problemami taborowymi.
"Szybciej i wygodniej koleją na trasie Szczecinek – Runowo Pomorskie" – napisała 1 czerwca PKP PLK w informacji prasowej, zapowiadając następny etap prac na tym odcinku linii 210. Tymczasem nie minął miesiąc, a pasażerowie zostali zaskoczeni przesiadką do autobusów – mimo że roboty prowadzone są w jednym torze. Do tego narzekają na brak informacji o komunikacji zastępczej w rozkładach jazdy i na stronie przewoźnika oraz na ogromne opóźnienia autobusów, przekraczające godzinę. – Na dworcach są karteczki o „trudnościach transportowych” i nie można kupić biletu – donoszą „RK” Czytelnicy.

Zbigniew Wolny z PKP PLK zapewnił, że zarządca infrastruktury nie miał nic wspólnego z wprowadzeniem komunikacji zastępczej. – Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe na linii nr 210, na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie nie wymagały i nie wymagają wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej. W dalszej kolejności prac również nie przewidujemy ZKA – podkreśla, informując, że to przewoźnik wprowadził taką komunikację z przyczyn niezależnych od zarządcy.

Potwierdza to rzecznik Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. – Przepraszamy pasażerów za utrudnienia. Komunikacja zastępcza została wprowadzona z uwagi na częściowy brak sprawnych pojazdów spalinowych, co nastąpiło w wyniku kumulacji zdarzeń losowych, a w konsekwencji konieczności wykonania napraw powypadkowych, które zbiegły się również z zaplanowanymi wcześniej przeglądami P3 i P4 – wyjaśnia. Jak zapewnia rzecznik, już od jutra (od 7 lipca), na trasę Szczecin – Szczecinek powróci większość pociągów, a tylko za jedną parę będzie kursował autobus komunikacji zastępczej.

Wprowadzenie komunikacji zastępczej właśnie na remontowanym odcinku wygląda zatem na zwykły zbieg okoliczności. Jeśli chodzi o brak informacji o rozkładzie jazdy komunikacji zastępczej, to pojawiła się ona na stronie PR w zakładce "Utrudnienia" dla woj. zachodniopomorskiego. Dlaczego nie w rozkładzie jazdy? – Komunikacja zastępcza jest wprowadzana w trybie awaryjnym, w związku z tym nie można było ująć zmian w internetowych wyszukiwarkach połączeń – wyjaśnia Dominik Lebda.

A jak idą prace remontowe? – Aktualnie na tej linii odbudowujemy dotychczas nieczynny drugi tor na odcinku Szczecinek – Łubowo. Zdemontowano stary tor i układane są nowe podkłady. Rozpoczęto też budowę nowych peronów w Jeleninie, Silnowie i Rzęśnicy. Między stacjami Złocieniec a Jankowo Pomorskie na 15 km usunięto stare szyny i podkłady. Rozpoczęto układanie nowych podkładów. Rozpoczęto także rozbiórkę toru na odcinku Łubowo – Czaplinek – informuje Zbigniew Wolny.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5