Trwa remont linii 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie. Pasażerowie są zaskoczeni tym, że mimo zapowiedzi o utrzymaniu ruchu, Polregio wprowadziły na tym odcinku komunikację zastępczą. Przewoźnik przyznaje jednak, że nie ma to związku z pracami torowymi, a z problemami taborowymi.
"Szybciej i wygodniej koleją na trasie Szczecinek – Runowo Pomorskie" – napisała 1 czerwca PKP PLK w informacji prasowej,
zapowiadając następny etap prac na tym odcinku linii 210. Tymczasem nie minął miesiąc, a pasażerowie zostali zaskoczeni przesiadką do autobusów – mimo że roboty prowadzone są w jednym torze. Do tego narzekają na brak informacji o komunikacji zastępczej w rozkładach jazdy i na stronie przewoźnika oraz na ogromne opóźnienia autobusów, przekraczające godzinę. – Na dworcach są karteczki o „trudnościach transportowych” i nie można kupić biletu – donoszą „RK” Czytelnicy.
Zbigniew Wolny z PKP PLK zapewnił, że zarządca infrastruktury nie miał nic wspólnego z wprowadzeniem komunikacji zastępczej. – Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe na linii nr 210, na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie nie wymagały i nie wymagają wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej. W dalszej kolejności prac również nie przewidujemy ZKA – podkreśla, informując, że to przewoźnik wprowadził taką komunikację z przyczyn niezależnych od zarządcy.
Potwierdza to rzecznik Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. – Przepraszamy pasażerów za utrudnienia. Komunikacja zastępcza została wprowadzona z uwagi na częściowy brak sprawnych pojazdów spalinowych, co nastąpiło w wyniku kumulacji zdarzeń losowych, a w konsekwencji konieczności wykonania napraw powypadkowych, które zbiegły się również z zaplanowanymi wcześniej przeglądami P3 i P4 – wyjaśnia. Jak zapewnia rzecznik, już od jutra (od 7 lipca), na trasę Szczecin – Szczecinek powróci większość pociągów, a tylko za jedną parę będzie kursował autobus komunikacji zastępczej.
Wprowadzenie komunikacji zastępczej właśnie na remontowanym odcinku wygląda zatem na zwykły zbieg okoliczności. Jeśli chodzi o brak informacji o rozkładzie jazdy komunikacji zastępczej, to
pojawiła się ona na stronie PR w zakładce "Utrudnienia" dla woj. zachodniopomorskiego. Dlaczego nie w rozkładzie jazdy? – Komunikacja zastępcza jest wprowadzana w trybie awaryjnym, w związku z tym nie można było ująć zmian w internetowych wyszukiwarkach połączeń – wyjaśnia Dominik Lebda.
A jak idą prace remontowe? – Aktualnie na tej linii odbudowujemy dotychczas nieczynny drugi tor na odcinku Szczecinek – Łubowo. Zdemontowano stary tor i układane są nowe podkłady. Rozpoczęto też budowę nowych peronów w Jeleninie, Silnowie i Rzęśnicy. Między stacjami Złocieniec a Jankowo Pomorskie na 15 km usunięto stare szyny i podkłady. Rozpoczęto układanie nowych podkładów. Rozpoczęto także rozbiórkę toru na odcinku Łubowo – Czaplinek – informuje Zbigniew Wolny.