Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

„Nieschodzące się tory” w Łodzi już się schodzą [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
21-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W połowie maja na północnej głowicy stacji Łódź Kaliska, na wysokości ul. Srebrzyńskiej, zdemontowano część torów, które dotychczas nie mogły się spotkać. Po torach, które były budowane w ramach dwóch różnych faz inwestycji, teraz jeżdżą już pociągi.

Wiosną inwestycja PKP PLK realizowana w Łodzi została obśmiana przez całą Polskę. Na zdjęciach przedstawiających prace jeden tor nie zbiegał się z drugim. Poprowadzone były nie tylko w innej osi, ale także na innej wysokości podsypki. PKP PLK wyjaśniało, że „Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul Srebrzyńskiej”, która znajduje się w pobliżu torów. Jeden z filarów starej kładki rzeczywiście wymuszał poprowadzenie dwóch równoległych torów blisko siebie, ale docelowo miały one przebiegać w większym oddaleniu od siebie, pod stojącą już nową kładką. Biorąc pod uwagę różny odstęp filarów kładki nowej i nowe tory położono... w dwóch lokalizacjach.

Tak dwa tory, które miały być jednym, leżały przez ponad dwa miesiące i, co oczywiste, nie był po nim prowadzony ruch. Finalnie jeden z nieużywanych nowych torów, które położono tak, by zmieścił się pod starą kładką i tak rozebrano. Jako pierwszy zauważył to w drugiej połowie maja łódzki „Ekspres Ilustrowany”. – Jedna część toru została rozebrana i nie ma jej już w tej lokalizacji. To może potwierdzać stawianą wtedy tezę, że była to zwykła fuszerka i kompromitacja zarówno firmy budującej tor, jak i osób sprawujących nadzór nad budową – napisała gazeta.

Po co położono nowy tor w lokalizacji, która nie umożliwiała prowadzania po nim ruchu? Tego nie wiemy. PKP PLK bardzo oszczędnie komentowały korektę lokalizacji toru. 3 czerwca spółka poinformowała nas, że „wykonawca odpowiedzialny za przygotowanie toru realizuje zadanie, a odbiory techniczne potwierdzą właściwe wykonanie”. – Dotychczasowe działania pozwoliły na przygotowanie kładki i kolejne etapy przebudowy torów na linii Łódź Kaliska – Łódź Żabieniec – poinformowało nas biuro prasowe PKP PLK. Zapytaliśmy ponownie o to, czy "nie zejście się" dwóch odcinków toru wynikało jednak z błędu któregoś z wykonawców i kiedy tory pojawią się w poprawnym położeniu.

– Ułożenie toru w docelowym miejscu oraz połączenie zostało wykonane z zachowaniem wymogów sztuki budowlanej. Prace zrealizował wykonawca, od którego zależał sposób przeprowadzenia robót. Dla zamawiającego ważne było przygotowanie bezpiecznego i sprawnego toru, a to potwierdziły odbiory techniczne – napisał Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK.

Jak nas zapewnił, od 13 czerwca tor, po demontażu i ułożeniu w nowej lokalizacji, zapewnia „sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów”.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij