NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niemcy: Trwa remont trasy KDP po pożarze pociągu ICE [aktualizacja]

| Artur Bogdanowicz 15.10.2018 7k

Niemcy: Trwa remont trasy KDP po pożarze pociągu ICE [aktualizacja]
12 października doszło do pożaru w pociągu ICE relacji Kolonia-Monachium. Ulatniający się dym był tak gęsty, że czasowo zamknięto nie tylko trasę KDP, ale również sąsiadującą z nią autostradę A3. Trwają prace remontowe na trasie.
Po dzisiejszym pożarze w pociągu ICE 511 relacji Kolonia-Monachium w pobliżu Montabaur w Nadrenii Palatynacie zamknięta jest trasa KDP z Kolonii do Frankfurtu. Pociągi dalekobieżne kursują objazdem trasą nad Renem (przez Moguncję i Koblencję) i docierają ok. 80 minut później do celu. Wybrane składy ICE kursują w skróconej relacji rozpoczynając bieg we Frankfurcie lub Kolonii. Wszyscy podróżni na tej trasie korzystać mogą z alternatywnych połączeń niezależnie od tego, czy wykupili bilet flex, czy na konkretny kurs.

Pożar wybuchł z nieznanej dotąd przyczyny i szybko zaczął się rozprzestrzeniać. Jako pierwszy zauważył go podróżujący pociągiem policjant, który natychmiast doprowadził do zatrzymania składu i rozpoczął akcję ewakuacyjną. Na szczęście wszystkich podróżnych udało się szybko i bezpiecznie ewakuować.

Ulatniający się dym był tak gęsty, że czasowo zamknięto sąsiadującą z trasą KDP autostradę A3. Ruch samochodów już przywrócono, mimo szybkiego ugaszenia pożaru ruch pociągów wstrzymano do odwołania – Deutsche Bahn liczy na wznowienie kursów najpóźniej jutro rano, zdaniem policji wszystkie prace w miejscu zdarzenia mogą potrwać nawet dwa dni.


Aktualizacja (15 października)

Najprawdopodobniej do końca tygodnia potrwają prace remontowe na trasie KDP Kolonia-Frankfurt nad Menem. Po zakończeniu prac przez rzeczoznawców, analizy uszkodzeń torowiska, sygnalizacji i trakcji kolejowej przeprowadziły również Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn).

Po pożarze składu ICE w pobliżu miejscowości Diedorf w Nadrenii Palatynacie w piątkowy poranek, w którym na szczęście obeszło się bez ofiar i wszystkich 500 pasażerów udało się ewakuować, zamknięta została do odwołania trasa z Nadrenii nad Men. Pociągi kursują objazdem przez Bonn i Koblencję. Pasażerowie z Montabaur korzystać mogą z regionalnych pociągów do Koblencji i stamtąd kontynować podróż. Podróżni ze stacji Limburg-Süd korzystać mogą z połączeń do Frankfurtu rozpoczynających bieg na stacji Limburg. DB planuje uruchomienie od poniedziałku dodatkowych połaczeń Montabaur-Limburg/Süd-Frankfurt Flughafen-Frankfurt/M Hbf. Przyczyną pożaru była usterka techniczna, jednak jej szczegóły znane będą po zakończeniu badań laboratoryjnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5