Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2
Fot. Hoff1980, lic. CCA 4.0 Wikimedia Commons
Niemiecka kolej Deutsche Bahn poinformowała, że pojawiły się opóźnienia w dostawach kolejnych piętrowych składów, produkowanych przez firmę Bombardier. W już dostarczonych pociągach pojawiły się problemy. Dotyczą one zbyt intensywnego "kołysania", na które uskarżają się pasażerowie w czasie podróży.

Na problemy ze zbyt intensywnym przechylaniem się wagonów z boku na bok w czasie jazdy zaczęli skarżyć się pasażerowie nowych składów IC2. Jednak w prowadzonych wcześniej badaniach dopuszczalne normy nie zostały przekroczone.

Ze wstępnych analiz wynika, że przyczyną problemu może być kwestia współpracy na styku koło - szyna, a może mieć to związek z zastosowanym w wagonach Twindexx układem zawieszenia, który został specjalnie dostosowany dla potrzeb połączeń dalekobieżnych. W tej chwili producent - firma Bombardier, wspólnie z Deutsche Bahn, starają się rozwiązać ten problem.

27 pociągów IC2 pracuje w systemie push-pull. Każdy z nich składa się z lokomotywy Traxx AC160P oraz pięciu wagonów Twindexx. Zgodnie ze wstępnymi założeniami, wszystkie miały zostać włączone do eksploatacji w grudniu 2013 roku. W praktyce projekt nabrał dużego opóźnienia, w wyniku problemów w uzyskiwaniu odpowiednich certyfikatów. Potrzebne były bowiem obszerne modyfikacje, jakie trzeba było wprowadzić w stosunku do poprzedniego modelu piętrowych składów - aby spełnić europejskie normy bezpieczeństwa. Dziewięć pociągów IC2 zostało włączonych do eksploatacji w grudniu 2015 roku, do obsługi dalekobieżnej trasy Lipsk - Hanower - Norden.

Niemiecka kolej planowała rozpocząć eksploatację pozostałych osiemnastu pociągów w lutym i w marcu. Teraz już wiadomo, że na trasie Kolonia - Münster - Norden piętrowe IC2 rozpoczną kursowanie najwcześniej w marcu, natomiast na trasie Kolonia - Hanower - Lipsk - Drezno najprawdopodobniej pod koniec roku.

Nowe pociągi oparte są na projekcie składów wykorzystywanych przez DB Regio. W przypadku składów eksploatowanych w przewozach regionalnych, nigdy nie pojawiły się problemy podobne do tych, jakie ujawnione zostały w pociągach IC2.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy

Infrastruktura

Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy

Artur Bogdanowicz 11 lipca 2017

Duże utrudnienia w ruchu kolejowym w północnych Niemczech

Pasażer

Koleje Niemieckie chcą wprowadzić pociągi bez maszynisty

Innowacje

Deutsche Bahn: Pierwszy raz od 12 lat ze stratą

Biznes

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

Infrastruktura

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

IRJ/DB/lp, Rynek Kolejowy 06 lutego 2016

Zobacz również:

Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy

Infrastruktura

Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy

Artur Bogdanowicz 11 lipca 2017

Duże utrudnienia w ruchu kolejowym w północnych Niemczech

Pasażer

Koleje Niemieckie chcą wprowadzić pociągi bez maszynisty

Innowacje

Deutsche Bahn: Pierwszy raz od 12 lat ze stratą

Biznes

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

Infrastruktura

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

IRJ/DB/lp, Rynek Kolejowy 06 lutego 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5