NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2

| IRJ/lp, Rynek Kolejowy 08.02.2016 280

Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2
Fot. Hoff1980, lic. CCA 4.0 Wikimedia Commons
Niemiecka kolej Deutsche Bahn poinformowała, że pojawiły się opóźnienia w dostawach kolejnych piętrowych składów, produkowanych przez firmę Bombardier. W już dostarczonych pociągach pojawiły się problemy. Dotyczą one zbyt intensywnego "kołysania", na które uskarżają się pasażerowie w czasie podróży.
Na problemy ze zbyt intensywnym przechylaniem się wagonów z boku na bok w czasie jazdy zaczęli skarżyć się pasażerowie nowych składów IC2. Jednak w prowadzonych wcześniej badaniach dopuszczalne normy nie zostały przekroczone.

Ze wstępnych analiz wynika, że przyczyną problemu może być kwestia współpracy na styku koło - szyna, a może mieć to związek z zastosowanym w wagonach Twindexx układem zawieszenia, który został specjalnie dostosowany dla potrzeb połączeń dalekobieżnych. W tej chwili producent - firma Bombardier, wspólnie z Deutsche Bahn, starają się rozwiązać ten problem.

27 pociągów IC2 pracuje w systemie push-pull. Każdy z nich składa się z lokomotywy Traxx AC160P oraz pięciu wagonów Twindexx. Zgodnie ze wstępnymi założeniami, wszystkie miały zostać włączone do eksploatacji w grudniu 2013 roku. W praktyce projekt nabrał dużego opóźnienia, w wyniku problemów w uzyskiwaniu odpowiednich certyfikatów. Potrzebne były bowiem obszerne modyfikacje, jakie trzeba było wprowadzić w stosunku do poprzedniego modelu piętrowych składów - aby spełnić europejskie normy bezpieczeństwa. Dziewięć pociągów IC2 zostało włączonych do eksploatacji w grudniu 2015 roku, do obsługi dalekobieżnej trasy Lipsk - Hanower - Norden.

Niemiecka kolej planowała rozpocząć eksploatację pozostałych osiemnastu pociągów w lutym i w marcu. Teraz już wiadomo, że na trasie Kolonia - Münster - Norden piętrowe IC2 rozpoczną kursowanie najwcześniej w marcu, natomiast na trasie Kolonia - Hanower - Lipsk - Drezno najprawdopodobniej pod koniec roku.

Nowe pociągi oparte są na projekcie składów wykorzystywanych przez DB Regio. W przypadku składów eksploatowanych w przewozach regionalnych, nigdy nie pojawiły się problemy podobne do tych, jakie ujawnione zostały w pociągach IC2.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5