NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy

| Artur Bogdanowicz 11.07.2017 6,1k

Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy
Budowa odcinka Erfurt – Halle (Saale) / Lipsk w okolicy Coburga, I poł. 2012 rokuFot. Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy
Już za kilka miesięcy zakończony zostanie ostatni z wielkich komunikacyjnych projektów zjednoczeniowych Niemiec – po 25 latach prac pociągi ICE pojadą nową trasa Berlin – Monachium.
Szef kolei Richard Lutz już zapowiedział dopasowanie rozkładu jazdy wszystkich pociągów regionalnych i dalekobieżnych do rozkładu ICE, łączących stolicę Niemiec ze stolicą Bawarii. Ze zoptymalizowanych przesiadek w Erfurcie, który stanie się jednym z najważniejszych dworców węzłowych kraju, skorzystają podróżni jadący do Lipska, Drezna, Halle, Frankfurtu, Hanoweru czy Stuttgartu.

Kolej planuje uruchomienie 3 par sprinterów Berlin – Monachium, które pokonają 600-kilometrowy odcinek w niecałe 3 godziny i 55 minut. Pozostałe 15 par pociągów dziennie będzie potrzebowało na przejazd całej trasy 20-30 minut więcej. Obecnie większość pasażerów na tej trasie wybiera samoloty Lufthansy, AirBerlin i Transavii, osoby bardziej liczące się z budżetem korzystają z połączeń autobusowych m.in. Flixbusa. Deutsche Bahn chce jednak podnieść udział własny w rynku przewozów na całej trasie z 20% do 40% i przejąć przede wszystkim jak najwięcej krajowych pasażerów podróżujących point-to-point (tak jak jest to w przypadku tras Monachium – Frankfurt czy Frankfurt – Düsseldorf, gdzie połączenia lotnicze wybierają praktycznie jedynie pasażerowie transferowi).

W rozbudowę istniejących odcinków i wykonanie nowych zainwestowano łącznie 10 mld euro. Trasa Berlin-Halle/Lipsk oddana została do użytku w 2006 roku, zaś jej przedłużenie do Erfurtu w 2015. Ostatni, dokończony w czerwcu odcinek budowy przez Las Turyński (Tühringer Wald) do Ebensfeld w Bawarii, liczy 107 km, 22 tunele i 29 mostów. Składy ICE będą na nim mogły rozwijać prędkość do 300 km/h, pokonując 400 m różnicy wysokości. Jazdy próbne bez pasażerów rozpoczną się w sierpniu, sprzedaż biletów na nowe połączenia ruszy w połowie października.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5