Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Otwarcie nowej trasy Monachium – Berlin już za 5 miesięcy
Fot. Jakub Madrjas, Rynek KolejowyBudowa odcinka Erfurt – Halle (Saale) / Lipsk w okolicy Coburga, I poł. 2012 roku
Już za kilka miesięcy zakończony zostanie ostatni z wielkich komunikacyjnych projektów zjednoczeniowych Niemiec – po 25 latach prac pociągi ICE pojadą nową trasa Berlin – Monachium.

Szef kolei Richard Lutz już zapowiedział dopasowanie rozkładu jazdy wszystkich pociągów regionalnych i dalekobieżnych do rozkładu ICE, łączących stolicę Niemiec ze stolicą Bawarii. Ze zoptymalizowanych przesiadek w Erfurcie, który stanie się jednym z najważniejszych dworców węzłowych kraju, skorzystają podróżni jadący do Lipska, Drezna, Halle, Frankfurtu, Hanoweru czy Stuttgartu.

Kolej planuje uruchomienie 3 par sprinterów Berlin – Monachium, które pokonają 600-kilometrowy odcinek w niecałe 3 godziny i 55 minut. Pozostałe 15 par pociągów dziennie będzie potrzebowało na przejazd całej trasy 20-30 minut więcej. Obecnie większość pasażerów na tej trasie wybiera samoloty Lufthansy, AirBerlin i Transavii, osoby bardziej liczące się z budżetem korzystają z połączeń autobusowych m.in. Flixbusa. Deutsche Bahn chce jednak podnieść udział własny w rynku przewozów na całej trasie z 20% do 40% i przejąć przede wszystkim jak najwięcej krajowych pasażerów podróżujących point-to-point (tak jak jest to w przypadku tras Monachium – Frankfurt czy Frankfurt – Düsseldorf, gdzie połączenia lotnicze wybierają praktycznie jedynie pasażerowie transferowi).

W rozbudowę istniejących odcinków i wykonanie nowych zainwestowano łącznie 10 mld euro. Trasa Berlin-Halle/Lipsk oddana została do użytku w 2006 roku, zaś jej przedłużenie do Erfurtu w 2015. Ostatni, dokończony w czerwcu odcinek budowy przez Las Turyński (Tühringer Wald) do Ebensfeld w Bawarii, liczy 107 km, 22 tunele i 29 mostów. Składy ICE będą na nim mogły rozwijać prędkość do 300 km/h, pokonując 400 m różnicy wysokości. Jazdy próbne bez pasażerów rozpoczną się w sierpniu, sprzedaż biletów na nowe połączenia ruszy w połowie października.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

inf. pras. CPK 23 czerwca 2023

Duże utrudnienia w ruchu kolejowym w północnych Niemczech

Pasażer

Koleje Niemieckie chcą wprowadzić pociągi bez maszynisty

Innowacje

Deutsche Bahn: Pierwszy raz od 12 lat ze stratą

Biznes

Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2

Tabor i technika

Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 08 lutego 2016

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

Infrastruktura

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

IRJ/DB/lp, Rynek Kolejowy 06 lutego 2016

Zobacz również:

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

inf. pras. CPK 23 czerwca 2023

Duże utrudnienia w ruchu kolejowym w północnych Niemczech

Pasażer

Koleje Niemieckie chcą wprowadzić pociągi bez maszynisty

Innowacje

Deutsche Bahn: Pierwszy raz od 12 lat ze stratą

Biznes

Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2

Tabor i technika

Niemcy: "Choroby wieku dziecięcego" piętrowych IC2

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 08 lutego 2016

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

Infrastruktura

Niemcy: 5,5 mld euro na modernizację infrastruktury w 2016 roku

IRJ/DB/lp, Rynek Kolejowy 06 lutego 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5