Partnerzy serwisu:
Biznes

Niegospodarność w wielkopolskich PR? Były dyrektor odpowiada

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Niegospodarność w wielkopolskich PR? Były dyrektor odpowiada
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plWagony, których m.in używał Turkol odstawione w Lesznie
Na artykuł poświęcony zawiadomieniu o możliwości popełnienia przestępstwa w wielkopolskim oddziale Przewozów Regionalnych, które do poznańskiej prokuratury złożył zarząd PR, zareagował były dyrektor tego oddziału, Mateusz Żmuda, wobec którego formułowane są podejrzenia. 

– Przyjęte zasady eksploatacji taboru wagonowego na potrzeby realizacji pociągów turystycznych produktu Turkol niczym nie różnią się od zasad eksploatowania taboru w ramach niektórych umów wieloletnich zawartych np. z urzędami marszałkowskimi. Model, w którym przewoźnik ponosi koszty eksploatacji i napraw taboru nie będącego jego własnością, które rozliczane są w ramach stawek za pociągokilometr, jest w spółce Przewozy Regionalne stosowany – pisze w liście do „Rynku Kolejowego” Mateusz Żmuda. W dalszej jego części podkreśla, jak wyglądała sytuacja taborowa wielkopolskiego oddziału spółki przed podpisaniem umowy z IRiPK.

– Sytuacja taborowa w chwili podejmowania decyzji o takiej formie współpracy groziła szybką utratą zdolności operacyjnych do świadczenia tych usług, a więc utratą przez spółkę przychodów na poziomie ponad 1 miliona złotych. Poza tym świadczenie tego typu usług, a co za tym idzie dywersyfikacja działalności spółki, było jednym z podstawowych założeń programu jej restrukturyzacji. Ponadto chroniło to również przynajmniej część miejsc pracy pracowników związanych z obsługą pociągów w Oddziale Wielkopolskim – informuje w liście były dyrektor.

– Trudno zgodzić mi się z zarzutem niegospodarności, mając na uwadze choćby to, że to właśnie w Wielkopolsce znajduje się najwięcej zmodernizowanego w ramach POIiŚ taboru, czy też spożytkowano najwięcej środków z programu modernizacji zaplecz. Czy działanie mające na celu zabezpieczenie przyszłych przychodów spółki można nazwać niegospodarnością? Pozostawiam to ocenie stosownym służbom – kończy mail Mateusz Żmuda, dodając, że nie bez znaczenia jest też fakt, że cała sytuacja była wyjaśniana w sposób, który „raczej nie jest spotykany w normalnych firmach, włączając w to takie elementy jak nagrywane przesłuchania w godzinach wieczornych”.

O całej sprawie więcej piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5