Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nieco szybciej pociągiem między Warszawą a Poznaniem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nieco szybciej pociągiem między Warszawą a Poznaniem
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja Poznań Główny
PKP PLK udało się skrócić czas przejazdu większości pociągów kursujących pomiędzy Warszawą a Poznaniem trasą objazdową. Prawdopodobnie od grudnia niedogodności będą jeszcze mniejsze.

Od początku września krócej między dwoma miastami jeździ większość pociągów. Oczywiście: w stosunku do letniego rozkładu jazdy, który zakłada kursowanie pociągów objazdem przez Inowrocław Rąbinek i Gniezno.

– Koniec prac na moście między Ponętowem a stacją Lipie Góry oraz zmiany harmonogramu zamknięć torów między Bednarami a Kłodawą pozwoliły od 3 września br. na skrócenie czasu przejazdów niektórych pociągów na trasie Poznań – Warszawa – Poznań. Między innymi pociągi TLK Gałczyński oraz TLK Podlasiak skracają czas przejazdu o około 5 minut a EIC Chrobry jedzie 7 minut krócej z Warszawy do Poznania. Natomiast pociąg EC42 Warszawa – Berlin jedzie do Poznania o 4 minuty krócej – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.

Przypomnijmy – początek kursowania pociągów trasą objazdową był trudny. Opóźnienia były liczne, a wynikały także z braku odpowiednich lokomotyw do prowadzenia pociągów z prędkością wyższą niż 125 km/h. Obecnie przewoźnik radzi sobie z objazdami znacznie lepiej.

Od grudnia, z momentem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy 2017/2018, czas przejazdu między stolicą Wielkopolski a Warszawą ma być jeszcze krótszy, zwłaszcza jeśli chodzi o pociągi kategorii ekonomicznej. Jeśli wierzyć projektowi rozkładu jazdy – podróż pociągami TLK i IC skróci się o kilkanaście minut. W wypadku pociągów EIC czasy przejazdu nie ulegną znacznej zmianie.

Powrót pociągów Warszawa – Poznań na magistralę E20 ma nastąpić w połowie 2019 roku. Najszybsze pociągi EIC przemierzą ją wówczas w około 2:20. To jednak zaledwie kilka minut szybciej niż do czerwca 2017 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5