Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nie wiadomo, kiedy uszkodzone w Ozimku Pendolino będzie naprawione

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nie wiadomo, kiedy uszkodzone w Ozimku Pendolino będzie naprawione
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Minęło 13 miesięcy od wypadku w miejscowości Ozimek, kiedy jeden ze składów Pendolino zderzył się z ciężarówką. Od tego czasu pociąg jest wykluczony z kursowania i nic nie zapowiada, że wkrótce się to zmieni.

Wcześniej zarząd PKP Intercity optymistycznie patrzył na możliwość naprawy Pendolino. W drugiej połowie listopada 2017 roku Marek Chraniuk, prezes przewoźnika mówił, że z Alstomem (producentem pociągów) trwają uzgodnienia terminów wysyłki pociągu do Włoch, do zakładów w Savigliano.

Naprawa "po zakończeniu procedur prawnych"

– To trudne logistyczne zadanie, zorganizowanie tak dużego transportu trwa długo, trzeba zamówić specjalne platformy przewozu wagonów. Sądzimy, że uda się to zorganizować w ciągu następnych tygodni – powiedział Marek Chraniuk. Od tych słów minęło pół roku, a ED250 002 wciąż zabezpieczony stoi na torach odstawczych warszawskiej Olszynki Grochowskiej. Obecnie PKP Intercity bardzo krótko komentuje tę sytuację.

– Transport uszkodzonego pod Ozimkiem pojazdu ED250-002 do włoskiej fabryki Alstom w Savigliano będzie możliwy po zakończeniu wszystkich procedur prawnych – powiedziała Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Naprawa Pendolino po wypadku kosztować może około 25 mln złotych. Tylko 4 mln złotych pokryje ubezpieczenie kierowcy ciężarówki, który spowodował wypadek. Każdy pociąg ED250 kosztował 20 milionów euro, co oznacza, że naprawa pochłonie jedną czwartą kosztów budowy składu.

Koleje Czeskie, po podobnym, choć groźniejszym w skutkach wypadku (zginęły w nim dwie osoby), doprowadziły do naprawy swojego Pendolino w 2,5 roku. Piszemy o tym tutaj.

Kiedy homologacja na Niemcy?

Pociągi Pendolino, których 20 posiada PKP Intercity, mają uzyskać możliwość wjazdu do Niemiec i Czech w terminie 5 lat od odbioru ostatniego pojazdu, czyli do wiosny 2020.

– Czynności producenta w tym zakresie trwają. W pierwszej połowie 2017 r. pojazd ED250 001 został przekazany do firmy Alstom w celu wykonania testów homologacyjnych w Niemczech. Szczegółowych informacji o współpracy z jednostkami badawczymi może udzielić producent. Nam jako przewoźnikowi zależy na terminowym spełnieniu wymagań kontraktowych – napisała Marta Ziemska. Alstom nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące przebiegu procesu homologacji Pendolino za granicą.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5