Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nie uda się poprawić przepustowości na Jedwabnym Szlaku? Jedyna oferta za droga

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-09-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Komplikuje się inwestycja PKP PLK w poprawę przepustowości na kluczowym przejściu granicznym na Jedwabnym Szlaku. W przetargu została złożona tylko jedna oferta, znacznie przekraczająca kosztorys.

Przejście graniczne Terespol – Brześć – to tędy wjeżdżają do Polski kontenery z Chin. Przejście ma jednak ograniczoną przepustowość – już w kwietniu Cargotor relacjonował, że osiągnięto maksymalne wykorzystanie możliwości obecnego układu torowego 1520 mm. Ruch na Jedwabnym Szlaku dalej dynamicznie rośnie, ale ten wzrost coraz bardziej omija Polskę, m.in. przez port w Królewcu (Kaliningradzie). Jak poinformował operator UTLC ERA, od początku roku przewozy alternatywną wobec polski trasą wzrosły trzykrotnie.

W celu zwiększenia możliwości przejścia odcinka Małaszewicze – Terespol – Brześć – i możliwości przeładunkowych tamtejszych terminali planowanych jest szereg inwestycji. Jedną z nich jest wykonanie jednoodstępowej dwukierunkowej komputerowej blokady liniowej na przejściu granicznym Terespol – Brześć. Po realizacji zamówienia mają zostać osiągnięte parametry zgodne z TSI, w tym przede wszystkim prędkość rozkładowa 100 km/h (w stacji Terespol i na szlaku pomiędzy stacjami) – więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Ogłoszone w ubiegłym roku postępowanie zostało unieważnione w maju z powodu braku ofert mieszczących się w kosztorysie. Drugi przetarg ogłoszono w czerwcu tego roku, w trybie projektuj i buduj. Po wielokrotnych pytaniach wykonawców i spowodowanych w tym zmianach w specyfikacji i terminie otwarcia ofert, udało się w końcu otworzyć oferty. Okazało się, że wpłynęła tylko jednak, od czeskiej firmy AŻD Praha.

Opiewa ona na 23,9 mln zł brutto, znacznie przekracza więc kosztorys obliczony na 13,7 mln zł brutto - to praktycznie identyczna sytuacja, jak za pierwszym razem; wówczas kosztorys był taki sam, a jedyna oferta też wpłynęła od AŻD Praha, z tym że była jeszcze droższa (27,3 mln zł). Nie wiadomo jeszcze, czy zamawiający tym razem zdecyduje się podnieść budżet aż o 10 mln zł, żeby zrealizować zamówienie. Co gorsza, ze względu na brak konkurencji, nie można liczyć na obniżenie oferty w wyniku ewentualnej aukcji elektronicznej. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Infrastruktura

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Jakub Madrjas 18 listopada 2022

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Infrastruktura

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Jakub Madrjas 05 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Infrastruktura

Trakcja z dużą umową na kolejne prace w rejonie Małaszewicz

Jakub Madrjas 18 listopada 2022

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Infrastruktura

Dekarbonizacja przewozów Europa-Azja?

Jakub Madrjas 05 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5