NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Będzie nowa blokada liniowa na przejściu Terespol – Brześć

| Jakub Madrjas 30.06.2020 23

Będzie nowa blokada liniowa na przejściu Terespol – Brześć
Fot. Lichen99, CCA-SA
PKP PLK ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie jednoodstępowej dwukierunkowej komputerowej blokady liniowej na przejściu granicznym Terespol – Brześć.
Przejście graniczne prowadzi z polskiego Terespola do dwóch białoruskich stacji: Brest Centralny i Brest Północny. Do obu prowadzą tory o prześwicie 1520 mm i 1435mm, częściowo w formie splotu. Na odcinkach pomiędzy stacjami obsługującymi przejście graniczne może znajdować się tylko jeden pociąg na torach o prześwicie 1425 mm lub o prześwicie 1520 mm. Prędkość rozkładowa pomiędzy stacjami to 30 i 40 km/h. Po realizacji zamówienia mają zostać osiągnięte parametry zgodne z TSI, w tym przede wszystkim prędkość rozkładowa 100 km/h (w stacji Terespol i na szlaku pomiędzy stacjami).

Blokada ma powstać na wszystkich czterech torach; w kierunku stacji Brześć Centralny park Bug w ciągu linii szerokotorowej nr 60 i na linii normalnotorowej nr 2 (o długości 1,35 km) i w kierunku stacji Brześć Północny park Zareczyca w ciągu linii szerokotorowej nr 446 i normalnotorowej nr 453 (o długości 1,65 km). Nowe urządzenia sterowania mają być przystosowane do współpracy z ERTMS p.2

Zamówienie obejmuje m.in. rozbiórkę blokady liniowej półsamoczynnej dwukierunkowej przekaźnikowej, powiązanie nowe blokady liniowej z urządzeniami sterowania ruchem na LCS Terespol i wymianę urządzeń łączności na nowe. Pozwolenia, decyzje administracyjne oraz blokada liniowa i środki łączności będą musiały być zgodne z białoruskimi przepisami i wymogami, choć sama realizacja zamówienia odbywa się według polskiego prawa.

Zamówienie będzie zrealizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”. Inwestycja musi być skoordynowana m. in. z pracami Trakcji PRKiI na LCS Terespol (w ramach tego samego projektu), z montażem systemu ERTMS/ETCS p. 2 na linii E20 oraz z opracowywaną dokumentacją projektową na rozbudowę układu torów 1520 mm na stacji Terespol.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5