NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nie ma pewności, że z Kwidzyna do Grudziądza pojedziemy jeszcze w 2022 roku

| Michał Szymajda 11.07.2022 9k

Nie ma pewności, że z Kwidzyna do Grudziądza pojedziemy jeszcze w 2022 roku
Fot. youtube.com/watch?v=nCMghioTCXk&t=7s
Czy ktoś jeszcze pamięta, że z Malborka do Grudziądza można było dojechać pociągiem? Rok temu udało się z trudem otworzyć odcinek linii 207 z Malborka do Kwidzyna. Dalej na południe od wielu lat jeździmy komunikacją zastępczą.
Powiedzieć, że linia 207 nie ma szczęścia, to jak nie powiedzieć nic. Trudno w to uwierzyć, ale prace na linii rozpoczęły się wczesną jesienią 2017 i nie doczekały się końca do dzisiaj, m.in. ze względu na zejście z placu budowy NDI. Prawdopodobnie znacznie szybciej uda się zakończyć remont linii 207 między Toruniem a Chełmżą, pomimo tego, że prace rozpoczęły się na linii znacznie później.

Rok temu pociągi wróciły w końcu na odcinek linii od Malborka do Kwidzyna, ale perspektywa powrotu pociągów na odcinek Kwidzyn – Grudziądz jest mglista. Dość powiedzieć, że pierwotnie modernizacja miała być zakończona w... grudniu 2018, a później PKP PLK przedstawiała kolejne daty. Ostatnio mówiło się o grudniu 2021. Zapytaliśmy PKP PLK, co aktualnie dzieje się w terenie.

– Zakończone zostały prace rozbiórkowe, prowadzone są roboty związane z dobudową nasypów, stabilizacją gruntów oraz budową odwodnienia torów. Postępuje budowa konstrukcji peronów na stacjach Gardeja i Sadlinki. Większość prac przy zabudowie nowego toru na wysokości miejscowości Białki, między Sadlinkami a Kwidzynem, została zakończona – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK. Tutaj linia uzyskała nowy przebieg, a wykonawca przygotowuje się teraz do podbicia toru. 

Wielkim problemem dla PKP PLK było osuwisko, które powstało po ulewach w czerwcu 2020 roku, w miejscu, gdzie były już położone nowe tory. Przez dwa lata w tym miejscu nie naprawiono linii, a wśród mieszkańców Kwidzyna powszechna stała się opinia, że PKP linię sobie „odpuściło” i należy oswoić się z myślą, że do Grudziądza będzie się jeździć autem lub autobusem. PLK ma jednak w planie naprawę nasypu.

– PKP Polskie Linie Kolejowe pozyskały ostateczną decyzję Pomorskiego Wojewódzkiego Urzędu Nadzoru Budowlanego, nakazującą odbudowę osuwiska skarpy nasypu w Rozpędzinach. Planowany termin wykonania odbudowy do końca 2022 r. – napisał przedstawiciel PLK, który nie wskazuje czy data naprawy będzie tożsama z uruchomieniem pociągów na odcinku Kwidzyn – Grudziądz.
 
– Uruchomienie połączeń i wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na odcinku Kwidzyn – Grudziądz nastąpi po zakończeniu zasadniczych prac na odcinku Kwidzyn – Gardeja – dodał rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5