NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Leo Express już w rozkładzie sieciowym PLK. Termin startu jeszcze nieoficjalny

| Jakub Madrjas 05.06.2018 5,6k

Leo Express już w rozkładzie sieciowym PLK. Termin startu jeszcze nieoficjalny
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Termin startu połączeń Leo Expressu w Polsce wciąż elektryzuje branżę kolejową. Połączenie Kraków - Praga ukazało się dziś w systemie PKP PLK z terminem startu 6-7 lipca, ale jak potwierdził "Rynek Kolejowy", nie jest to ostateczna data.
Dotąd w Internetowym Systemie Zamawiania Trasy Pociągu PKP PLK połączenia Leo Express Kraków-Praga nie było. Dziś (5 czerwca) pojawiło się, z datą startu 6 lipca (z Pragi) i 7 lipca (z Krakowa). Nie oznacza to jednak, że tego dnia pociągi Leo Express wyruszą na polskie tory. - Nie ma oficjalnego terminu uruchomienia połączeń. Zależy on obecnie tylko i wyłącznie od terminu otrzymania dopuszczenia do eksploatacji pojazdów - mówi "RK" Peter Jančovič z Leo Express.

Sytuacja jest więc taka sama, jak 22 maja, kiedy "Rynek Kolejowy" podał zatwierdzony przez PKP PLK rozkład jazdy Leo Expressu. Na jakim etapie jest proces dopuszczenia do eksploatacji? - Leo Express decyzje o otwartym dostępie uzyskał w 2017 roku, ale by realizować na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przejazdy pojazdami typu Flirt, dopuszczonymi do eksploatacji w Republice Czeskiej i na Słowacji zobowiązana jest uzyskać dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji - mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego Tomasz Frankowski.

Jak dodaje, w celu spełnienia wymagań technicznych konieczne było wprowadzenie w pojeździe niezbędnych modyfikacji, dostosowujących pojazdy do polskiej specyfiki. - Po uzyskaniu decyzji o otwartym dostępie przedstawiciele Leo Express byli w kontakcie z UTK oraz właściwą jednostką badawczą w kraju, co pozwoliło na precyzyjne określenie wymagań technicznych dla pojazdu oraz ustalenie niezbędnych do wykonania sprawdzeń - relacjonuje Frankowski. Badania na sieci miały na celu wykazanie zgodności technicznej pojazdu z infrastrukturą i urządzeniami sterowania ruchem.

Wniosek o wydanie dodatkowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji został złożony przez Leo Express 25 kwietnia 2018 r. Aktualnie prezes UTK bada kompletność wniosku. Jak informuje Frankowski, zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, na rozpatrzenie wniosków tego typu prezes UTK ma cztery miesiące od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a do tego czas może zostać wydłużony o 2 miesiące, w przypadku, gdy UTK zażąda od wnioskodawcy przekazania dodatkowych analiz zagrożeń lub wyników badań. Oznacza to, że zgodnie z prawem Leo Express mógłby czekać na decyzję nawet do końca sierpnia lub października - choć urząd oczywiście może wydać decyzję dużo wcześniej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5