NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Leo Express już w rozkładzie sieciowym PLK. Termin startu jeszcze nieoficjalny

| Jakub Madrjas 05.06.2018 5,6k

Leo Express już w rozkładzie sieciowym PLK. Termin startu jeszcze nieoficjalny
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Termin startu połączeń Leo Expressu w Polsce wciąż elektryzuje branżę kolejową. Połączenie Kraków - Praga ukazało się dziś w systemie PKP PLK z terminem startu 6-7 lipca, ale jak potwierdził "Rynek Kolejowy", nie jest to ostateczna data.
Dotąd w Internetowym Systemie Zamawiania Trasy Pociągu PKP PLK połączenia Leo Express Kraków-Praga nie było. Dziś (5 czerwca) pojawiło się, z datą startu 6 lipca (z Pragi) i 7 lipca (z Krakowa). Nie oznacza to jednak, że tego dnia pociągi Leo Express wyruszą na polskie tory. - Nie ma oficjalnego terminu uruchomienia połączeń. Zależy on obecnie tylko i wyłącznie od terminu otrzymania dopuszczenia do eksploatacji pojazdów - mówi "RK" Peter Jančovič z Leo Express.

Sytuacja jest więc taka sama, jak 22 maja, kiedy "Rynek Kolejowy" podał zatwierdzony przez PKP PLK rozkład jazdy Leo Expressu. Na jakim etapie jest proces dopuszczenia do eksploatacji? - Leo Express decyzje o otwartym dostępie uzyskał w 2017 roku, ale by realizować na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przejazdy pojazdami typu Flirt, dopuszczonymi do eksploatacji w Republice Czeskiej i na Słowacji zobowiązana jest uzyskać dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji - mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego Tomasz Frankowski.

Jak dodaje, w celu spełnienia wymagań technicznych konieczne było wprowadzenie w pojeździe niezbędnych modyfikacji, dostosowujących pojazdy do polskiej specyfiki. - Po uzyskaniu decyzji o otwartym dostępie przedstawiciele Leo Express byli w kontakcie z UTK oraz właściwą jednostką badawczą w kraju, co pozwoliło na precyzyjne określenie wymagań technicznych dla pojazdu oraz ustalenie niezbędnych do wykonania sprawdzeń - relacjonuje Frankowski. Badania na sieci miały na celu wykazanie zgodności technicznej pojazdu z infrastrukturą i urządzeniami sterowania ruchem.

Wniosek o wydanie dodatkowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji został złożony przez Leo Express 25 kwietnia 2018 r. Aktualnie prezes UTK bada kompletność wniosku. Jak informuje Frankowski, zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, na rozpatrzenie wniosków tego typu prezes UTK ma cztery miesiące od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a do tego czas może zostać wydłużony o 2 miesiące, w przypadku, gdy UTK zażąda od wnioskodawcy przekazania dodatkowych analiz zagrożeń lub wyników badań. Oznacza to, że zgodnie z prawem Leo Express mógłby czekać na decyzję nawet do końca sierpnia lub października - choć urząd oczywiście może wydać decyzję dużo wcześniej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5