Partnerzy serwisu:
Pasażer

Oferta kolejowa Łódź – Radom ma być atrakcyjniejsza... ale bez pociągów bezpośrednich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Oferta kolejowa Łódź – Radom ma być atrakcyjniejsza... ale bez pociągów bezpośrednich
fot. Kasper FiszerStacja Drzewica
Samorząd województwa łódzkiego planuje utrzymać w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy jedną parę weekendowych kursów bezpośrednich z Łodzi do Radomia obsługiwaną przez ŁKA. Przewoźnik nie będzie natomiast obsługiwał połączeń codziennych w relacji dłuższej niż do leżącej na styku województw łódzkiego i mazowieckiego Drzewicy. Nie toczą się też rozmowy w sprawie uruchomienia takich połączeń przez Koleje Mazowieckie.

Niedawno samorząd województwa mazowieckiego poinformował o planach wprowadzenia wspólnej taryfy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Kolei Mazowieckich, która miałaby zwiększyć konkurencyjność transportu publicznego na trasie Łódź – Drzewica – Radom. Od niespełna dwóch lat funkcjonuje bowiem przesiadkowe połączenie pomiędzy stolicą województwa łódzkiego a południową częścią administracyjnego regionu mazowieckiego. Plany te potwierdził teraz łódzki marszałek. Wciąż nie znamy jednak żadnych konkretnych rozwiązań biletowych.

ŁKA utrzyma jedną parę kursów weekendowych

– Samorządy województw łódzkiego i mazowieckiego na bieżąco prowadzą uzgodnienia w sprawie wypracowania korzystnych rozwiązań dla podróżnych. Chodzi zarówno o taryfę, jak i o ofertę przewozową, w tym zwłaszcza skomunikowania połączeń w Drzewicy – zapewnia nas Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Aktualnie przedmiotem negocjacji ma być m.in. wdrożenie konkurencyjnych ofert specjalnych na tej trasie.

Wiemy już natomiast, że kolejna edycja rocznego rozkładu jazdy 2022/2023, która wejdzie w życie w połowie grudnia, nie przyniesie rozwoju oferty połączeń bezpośrednich. – Łódzka Kolej Aglomeracyjna, tak jak dotychczas, będzie uruchamiać weekendowe połączenie z Łodzi do Radomia – wskazują bowiem służby prasowe marszałka. Przewoźnik wykonuje jedną parę kursów realizowaną w soboty i niedziele. Rozmowy pomiędzy UMWŁ a UMWM nie dotyczą natomiast utworzenia podobnych – weekendowych lub codziennych – połączeń realizowanych przez Koleje Mazowieckie.

Oferta kursów bezpośrednich jest uboższa niż przed pandemią

Pasażerowie nadal będą musieli więc przesiadać się w położonej na granicy regionów Drzewicy, zwłaszcza że kursów bezpośrednich z Łodzi do Radomia na razie nie zamierza uruchamiać PKP Intercity. Zgodnie z deklaracjami organizatora przewozów, Ministerstwa Infrastruktury, kursy na ciągu komunikacyjnym Poznań – Łódź – Radom – Lublin mogą pojawić się w rozkładzie jazdy dopiero w perspektywie kilku lat. Ma to związek m.in. z dostępnością taboru.

Uboga jest też oferta przewoźników autobusowych. Liczba połączeń z Łodzi do Radomia zauważalnie spadła w okresie pandemii koronawirusa. Swoje kursy Łódź – Radom – Lublin przestał obsługiwać m.in. PKS Łódź, który całkowicie zrezygnował z utrzymywania jakichkolwiek linii regularnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5