NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Radom: Będzie wspólna taryfa ŁKA i KM?

| Kasper Fiszer 29.08.2022 1,2k

Łódź – Radom: Będzie wspólna taryfa ŁKA i KM?
fot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa mazowieckiego chce ułatwień taryfowych dla podróżujących pociągami regionalnymi pomiędzy Radomiem i Łodzią. Trasę obsługuje dwóch przewoźników, spośród których każdy uruchamia połączenia do stacji Drzewica leżącej w województwie łódzkim, ale tuż przy granicy z administracyjnym Mazowszem. Na razie nie ma jednak w tej sprawie konkretów.
Jeszcze na początku grudnia 2020 r. przejechanie pociągiem trasy z Radomia do Łodzi było praktycznie niemożliwe, jeśli nie liczyć naokrężnego połączenia przesiadkowego przez Warszawę. Odcinek linii kolejowej nr 22 pomiędzy Radzicami a Drzewicą pozostawał bowiem zamknięty dla ruchu pasażerskiego. Pociągi regionalne nie obsługiwały też odcinka Tomaszów Mazowiecki – Radzice (kursowały tam tylko składy dalekobieżne bez postojów na przystankach pośrednich).

Po wznowieniu ruchu wprowadzane są kolejne udogodnienia


Zmieniło to rozpoczęcie obsługi relacji Łódź – Drzewica przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Samorządowy przewoźnik skierował do stacji położonej przy granicy województw łódzkiego i mazowieckiego swoje jednostki, spośród których część była skomunikowana z pociągami Kolei Mazowieckich relacji Drzewica – Radom. Taki model obsługi utrzymuje się do dziś, a dodatkowo w grudniu 2021 r. ŁKA wprowadziła do rozkładu jazdy jedną parę kursów Łódź – Radom – Łódź obsługiwaną jedynie w soboty, niedziele i święta.

Czy wkrótce na trasie pojawi się kolejne udogodnienie dla podróżnych? Jak wynika z odpowiedzi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego na interpelację Wojciecha Zabłockiego trwają prace nad ściślejszą współpracą samorządowych operatorów z obu regionów. Na razie nie ma jednak raczej mowy o wspólnej obsłudze bezpośrednich kursów z Łodzi do Radomia, a o uproszczeniach taryfowych.

Trwają prace nad wspólną taryfą

– Spółka KM została zobowiązana do przedstawienia propozycji założeń oferty taryfowej, która mogłaby obowiązywać zarówno w pociągach spółki KM, jak i ŁKA – czytamy w dokumencie. Urząd podkreśla, że założeniem jest rzeczywista oszczędność dla pasażera względem rozwiązań funkcjonujących obecnie. Dodajmy, że w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej już teraz wydawane są przesiadkowe bilety w relacji do Radomia zgodne z taryfą tej spółki, a KM je honorują.

Jednocześnie trwają rozmowy pomiędzy urzędami marszałkowskimi z Warszawy i Łodzi, które mają pozwolić na wypracowanie korzystnych rozwiązań przy organizacji połączeń. Ich kolejne etapy mają nastąpić po przedstawieniu przez Koleje Mazowieckie wspomnianych już propozycji wspólnej oferty biletowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5