Nowosądecki Newag zmodernizuje elektryczny zespół trakcyjny EN71, należący do trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. W ezecie zostanie zamontowany napęd asynchroniczny. Skład uzyska także układ siedzeń charakterystyczny dla pociągów metra.
Newag Nowy Sącz zaproponował wykonanie zlecenia za sumę 6991820 zł brutto w przeciągu 5 miesięcy. Jego konkurent, ZNTK Mińsk Maz. podjął się realizacji zlecenia za kwotę 7257780 zł (również w 5 miesięcy). W efekcie wybrana została pierwsza oferta (uzyskała ona 100 na 100 możliwych punktów, podczas gdy propozycja mińskiego ZNTK została oceniona na 96 pkt.).
Jak już pisaliśmy, przebudowany skład ma być "poletkiem doświadczalnym" dla SKM. Nie jest wykluczone, że jeśli taka forma sprawdzi się, w identyczny sposób zostaną przebudowane kolejne 22 składy ezt, których remont, przed Euro 2012, przewidziany jest w ramach projektu "Rozwój SKM".