NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Newag zamówił urządzenia trakcyjne ABB do Griffinów dla PKP IC

| inf. pras. 30.01.2019 100

Newag zamówił urządzenia trakcyjne ABB do Griffinów dla PKP IC
fot. Newag
Firma ABB poinformowała, że wyposaży w przekształtniki i silniki trakcyjne 20 lokomotyw pasażerskich Griffin produkowanych przez Newag dla PKP Intercity.
PKP Intercity podpisało z Newagiem kontrakt na lokomotywy w maju. Nowe lokomotywy Griffin będą napędzane silnikami i przekształtnikami trakcyjnymi ABB - poinformowała spółka. 

Silniki oraz przekształtniki trakcyjne to jedne z najważniejszych części układu napędowego lokomotyw. Przekształtniki Bordline CC1500, które wyprodukuje ABB, mają "umożliwić zoptymalizowane zasilanie i sterowanie silnikami trakcyjnymi oraz efektywne odzyskiwanie energii w czasie hamowania". Odzyskana energia wykorzystywana jest do zasilania urządzeń pokładowych. Przekształtniki wyprodukowane zostaną w fabryce ABB w Aleksandrowie Łódzkim.

W 20 nowych lokomotywach Griffin zamontowane zostaną także specjalnie zaprojektowane zestawy napędowe składające się z przekładni i silnika, zawieszone w całości na ramie wózka, co zwiększa niezawodność elektrowozów poruszających się z dużą prędkością, minimalizując przenoszenie szkodliwych drgań z zestawów kołowych na zestaw napędowy - pisze ABB.

Newag wykorzysta także silniki trakcyjne ABB w 20 lokomotywach Dragon, przeznaczonych do prowadzenia ciężkich składów towarowych. – To już kolejne zamówienie dla ABB na silniki i przekształtniki trakcyjne od firmy Newag - wyjaśnia Beata Syczewska, dyrektor Lokalnej Jednostki Biznesu Napędów w ABB. − Rozumiemy, że bezawaryjność oraz łatwa obsługa serwisowa są kluczowe, dlatego dokładamy starań, aby spełniać wysokie wymagania klienta w tym zakresie. Kolejne zamówienia realizowane dla tej spółki są dla nas potwierdzeniem udanej współpracy – podsumowuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44472)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44472)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5