NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]

| Michał Szymajda 21.02.2020 757

Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Prezentacja Griffinów w Nowym Sączu Fot. ms, rynek-kolejowy
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag prezentuje Griffiny w Nowym Sączu. Za kilka dni pojadą do Warszawy [zdjęcia]
Newag zaprezentował na sądeckim dworcu kolejowym 8 gotowych lokomotyw Griffin. W najbliższych dniach zestaw ośmiu lokomotyw pojedzie do Warszawy, gdzie mają zostać przeprowadzone odbiory pojazdów.
Osiem spiętych ze sobą lokomotyw prezentowanych było przed frontem zabytkowego dworca w Nowym Sączu. Na spotkaniu obecni byli lokalni posłowie, marszałek województwa, prezydent Nowego Sącza oraz, oczywiście, zarząd Newagu. Jak powiedzieli przedstawiciele producenta, elektrowozy EU160 mają już wszystkie certyfikaty, które są niezbędne do tego, aby otrzymać zezwolenie od prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na normalną ich eksploatację.

– Będziemy je mieli w ciągu najbliższych kilku dni. Wtedy nic nie stoi na przeszkodzie, aby klient, czyli PKP Intercity, rozpoczął odbiory i mógł za ich pomocą prowadzić eksploatację w ruchu pasażerskim z prędkością do 160 km/h – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Jak zapewnił prezes sądeckiego producenta, do listopada wszystkie 30 lokomotyw będzie dostarczonych do PKP Intercity. Budowane będą w tempie po dwie-trzy miesięcznie.

Wiceprezes Józef Michalik zdementował stanowczo pojawiające się w prasie informacje, dotyczące problemów z podzespołami elektrycznymi lokomotyw. – Nie ma i nie było problemów technicznych z tymi lokomotywami – powiedział.

Maszyniści pierwszych lokomotyw zostali już przeszkoleni z prowadzenia nowych pojazdów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5