NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych

| inf. pras., oprac ms 26.11.2020 8,3k

Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych
fot. MS, Rynek Kolejowy
Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych
Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych
26 listopada 2020 r. w siedzibie spółki Newag w Nowym Sączu zaprezentowano działanie nowoczesnego toru testowego, który powstałw ramach najnowszych inwestycji nowosądeckiego producenta taboru szynowego.
Uroczyście zaprezentowany tor testowy to pierwsza tego typu konstrukcja w Polsce. Dzięki swojej szczególnej specyfikacji infrastruktura toru pozwala na testowanie pojazdów szynowych przeznaczonych dla różnych systemów zasilania, wliczając w to: 3kV DC, 15kV 16 2/3 Hz AC oraz 25kV 50Hz AC. Obiekt składa się z 245 metrów torów użytkowych oraz niezbędnej transformatorowni pozwalającej na zmianę napięcia.

Pojazdy obsługujące wyżej wymienione napięcia mogą poruszać się między innymi na terenie Niemiec, Austrii, Czech oraz Słowacji. Najnowsza inwestycja to efekt długofalowych planów rozwoju firmy. Umożliwia ona testowanie pojazdów wielosystemowych, co otwiera drzwi do nowych segmentów rynku daje oraz możliwości ekspansji zagranicznej.

- Bardzo dziękuje panu prezesowi za bardzo dobry produkt. Otrzymaliśmy już siedem pojazdów z modułem dojazdowym i muszę powiedzieć, że ich jakość jest na bardzo dobrym poziomie, zgodnie z wszystkimi wymogami rynku. Dalszym etapem realizacji tej umowy będzie dostawa lokomotyw wielosystemowych, które są dla nas bardzo istotne i ważne w ekspansji na rynki zagraniczne - powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz

- Prezentowane dziś lokomotywy dla PKP Cargo mogą poruszać się pod napięciem 3kV oraz 25kV. Jest to niezmiernie ważne dla PKP Cargo, ponieważ przy przejeździe przez granicę to Polsko-Czeską czy odwrotnie nie zachodzi potrzeba zmiany lokomotywy. Druga z lokomotyw to Griffin dla PKP Intercity, jedna z ostatnich z kontraktu na 30 takich pojazdów. Natomiast ostatnia którą widzimy to produkt który zbudowaliśmy w 2010 roku, jest to lokomotywa wyposażona w trzy systemy, 3kV, 25kV oraz 15kV 16 2/3 Hz - Powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5