NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Newag i Bombardier będą współpracować

| jd, Rynek Kolejowy 23.09.2014 227

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-09-23 20:10:28 Autor: tomillo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zaraz pewnie zaczniecie nazywać to neokolonializmem, ale te kilkaset polskich inżynierów z Newagu zdobytą wiedzę od Bombardiera będą mogli wykorzystać na własnym podwórku (by wygrywać przetargi z Pesą już nie ceną, a technologią). I ja się z tej współpracy bardzo cieszę :) Przecież Stadler też dał kopa firmie i Impulsy bez podpatrywania u Szwajcarów najpewniej by nie powstały
2014-09-23 20:26:09 Autor: PanTograf
---.166.203.130
@tomillo: Błagam, prędzej Bombardier wchłonie Newag, żeby zdobyć sobie nowy zakład i osłabić konkurencję.
2014-09-23 20:58:01 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@tomillo
W Polsce przetargi wygrywa się właśnie ceną, ew. krótkimi terminami dostawy. Technologia ma marginalne znaczenie.
2014-09-23 21:31:08 Autor: Eurotram
---.220.113.93.umts.static.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post PanTograf:
"@tomillo: Błagam, prędzej Bombardier wchłonie Newag, żeby zdobyć sobie nowy zakład i osłabić konkurencję."
No przecież właśnie to robi,by osłabić konkurencję. Stara się wzmocnić na naszym rynku Newag,który (co doskonale wiedzą w centrali Bombardier Transportation) skoczy do gardła nie ABS-owi,tylko (z typowo góralską zajadłością) Pesie. Stara myśl ciągle żywa: dać Polakom noże,to sami się wyrżną...
2014-09-23 21:34:06 Autor: Mattijjah
---.dynamic.chello.pl

Mattijjah
No zobaczymy... ale bardziej przychylam się do wersji PanTografa - to początkowo koalicja przeciwko PESIE, która naprawdę coraz śmielej i bez kompleksów, poczyna sobie także w Europie. Newag, w sumie nie wiadomo do końca dlaczego, został mocno w tyle i nie zdziwiłbym się, gdyby ta współpraca, zakończyła się finalnie wchłonięciem Sądeczan jako kolejnej filii kanadyjskiego koncernu. Odbiłoby się to oczywiście ze szkodą dla polskiego rynku, bo wówczas PESA miałaby już monopol - a jak wiemy, konkurencja jest zawsze lepsza...
Póki co jednak, patrząc na rozstrzygnięcia przetargów w Krakowie - gdzie Newag oferował tramwaj Bombardiera, oraz w Warszawie - gdzie firma z Sącza oferowała wagony Kanadyjczyków, potężny współpracownik niewiele pomógł...

Jeśli mam być szczery, to w przypadku rynku tramwajowego, pierwsze rozdanie Newag przegrał właściwie do zera, rynek EZTów, w większości także zgarnęła PESA, Bydgoszczy udało się nawet zdobyć pierwszych odbiorców na lokomotywy... tak więc średnio, bardzo średnio...

Jak napisałem wcześniej, nie rozumiem dlaczego jest taki stan rzeczy. Sądeczanie mają naprawdę fajny design, myślę, że technologię też ale jakoś zupełnie nie umieją sobie marketingowo poradzić z reklamą i sprzedażą swoich produktów.
2014-09-23 22:06:00 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Wydaje się że zagraniczne firmy mają jednak obecnie utrudnione zadanie żeby poważnie zaistnieć samodzielnie w Polsce, ze swoimi produktami, także w sprzedaży swojego taboru, projektów dt. transportu szynowego. Chcąc zaistnieć muszą szukać naszych rodzimych producentów ,do współpracy. I tak jest w tym przypadku. Jednym z powodów jest utrzymująca się słaba nasza złotówka, która sprzyja bardziej eksporterom. Pesa czy Solaris z tego powodu może oferować przez to swoje produkty taniej, łatwiej im zdobywać też przez to zagraniczne rynki. Jednocześnie zapowiadane duże projekty w transporcie szynowym, komunikacji miejskiej, w połączeniu ze wsparciem projektów z programów unijnych, są dla zagranicznych potentatów na tyle atrakcyjne, że nie wypada im tego naszego potencjału po prostu odpuścić. Zobaczymy co z tego wyniknie, będzie ciekawie...
2014-09-24 00:46:58 Autor: kometator
---.252.51.16.internetia.net.pl
EZTami ostatnio Newag nadrabia straty. :)
Szkoda tylko przegranej w konrakcie na modernizacje 150 wagonow PICu - wagony, ktore robi Pesa wygladaja topornie i sa kiepsko zmotowane. FPS i Newag w kwestiach estetyki sa daleko przed Pesa i jej "przepieknym" pomaranczowo-brazowym wagonem barowym. :/
2014-09-24 03:10:57 Autor: bankster
---.51.143.228
Minister Infrastruktury i Rozwoju Maria Wasiak po odejściu z zarządu PKP S.A. otrzyma potężną odprawę. Jak ustalił dziennikarz radia RMF FM Tomasz Skory, chodzi o 510 tysięcy złotych.
2014-09-24 06:18:20 Autor: inzynier
---.dynamic.chello.pl
No i wszystko jasne: juz wiemy komu pan Jakubas sprzeda Newag.
2014-09-24 07:26:17 Autor: hi hi
---
@ eurotram, inzynier,

Panowie, więcej takich komentarzy - jesteście bardzo zabawni....
2014-09-24 08:05:24 Autor: Prawdziwa Polka
---.free.aero2.net.pl
"150 tysięcy ludzi to 150 tysięcy rodzin" co DKN to znaczy ?!!!! A ja nie mam rodziny, a pracuje na kolei i co panie mondry prezesino?
2014-09-24 09:00:45 Autor: Eurotram
---.220.113.93.umts.static.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post hi hi:
"@ eurotram, inzynier,

Panowie, więcej takich komentarzy - jesteście bardzo zabawni...."
A wierzysz w inny scenariusz? Przypomnij sobie ostatnie licencyjne składanie pojazdów renomowanej marki i jak to się skończyło (przypomnę: Mercedesy O405N,licencję zakupił Jelcz); przypadków autoryzowanych nie liczę,bo są pod nadzorem centrali.
2014-09-24 09:09:45 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Jeśli Newag dobrze stoi to Bombardier to wykorzysta.
Bombardier to mistrz świata w produkcji pojazdów szynowych.
Przecież to rywale :-)
2014-09-24 09:46:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
Może samoloty będą produkować ;)
Każdy z każdym się może dogadać. Od ponad 20 lat nic ciekawego w tej branży nie wymyślono.
2014-09-24 10:01:13 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
To juz po newagu he he tak sie wykasza konkurencje heheh w Transfer technologii nie wierze. W produkcja pociagow to nie produkcja samolotow, koszty badan nie sa do przeskoczenia, newag sam mohlby Technologie opracowac... spawanie aluminium to nie wyslanie statku kosmicznego na ksiezyc. Sprytni amerykanie szukaja taniej sily roboczej w europie, ale nie liczcie na to ze zysk wypracowany przez "bombadier polska" zostanie w kraju... jak ich przejma to etaty inzynierskie szybko zostana ograniczone do minimum a zysk roboli z hali wyeksportowany do jakiegos raju podatkowego a potem do usa... to wiecej niz pewne
2014-09-24 16:33:35 Autor: Polak z Polski
---.dynamic.chello.pl
To "hehehe..." oznacza zapewne the bilu że cię to cieszy co wymyśliłeś ale póki co to Newag jest i będzie ...
2014-09-25 09:15:23 Autor: janekbombowiec
---.133.40.85
Bombardier zamyka zaklady produkcyjne w Niemczech i przenosi je do Polski i Rumuni, niestety Newag bedzie tylko montownia, a biura konstrukcyjne i tak zostana w Niemczech,
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5