NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Największy ruch składów cargo między Polską a Czechami. Rośnie też ruch pociągów pasażerskich

| Michał Szymajda 17.08.2019 5,6k

Największy ruch składów cargo między Polską a Czechami. Rośnie też ruch pociągów pasażerskich
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Najwięcej pociągów towarowych, które uruchamiane są w relacjach międzynarodowych z Polski, przekracza granicę polsko-czeską. Takie informacje podaje Urząd Transportu Kolejowego. Nieźle też wyglądają statystyki pociągów pasażerskich między krajami.
Dane, które podaje Urząd, dotyczą informacji od przewoźników zebranych za 2018 rok, wyłącznie od polskich przewoźników. Wynika z nich, że zdecydowanie największy ruch pociągów towarowych odbywa się przez kolejowe przejście graniczne Zebrzydowice - Petrovice. W zeszłym roku przejechało przez nie 14 tysięcy 414 pociągów. Drugim pod względem przewozów jest sąsiednie przejście Chałupki – Bohumin, gdzie w obie strony odprawiło się 12 tysięcy 288 pociągów towarowych uruchamianych przez krajowych przewoźników cargo. Warto zaznaczyć, że linia kolejowa na granicy Polski i Czech w obu wypadkach jest zelektryfikowana, nie zachodzi konieczność zmiany trakcji na nich (takie samo napięcie po obu stronach granicy), a pociągi można tu prowadzić z prędkością od 90 do 120 kilometrów na godzinę.

Przez przejście granice Zebrzydowice – Petrovice w sezonie letnim przejeżdża 5 par pociągów pasażerskich dziennie, uruchamianych przez PKP Intercity wraz z zagranicznymi partnerami. Ale już przez sąsiednie, Chałupki – Bohumin, aż 11 par, w tym pociągi Kolei Śląskich. Spory ruch panuje także w innych miejscach na granicy polsko-czeskiej, np. między Szklarską Porębą a Harrachowem (9 par pociągów) czy między Cieszynem a Czeskim Cieszynem (9 par pociągów Kolei Czeskich do i z Frydka Mistka). 4 pary pociągów osobowych przejeżdżają dziennie przez przejście graniczne Głuchołazy – Albrechtice.

Tyle samo pociągów Kolei Dolnośląskich przekracza granicę Międzylesie – Lichkov, a od grudnia w weekendy przybędzie tu jeszcze jeden: w relacji Wrocław – Praga. Także ten przewoźnik, w porozumieniu z GW Train, uruchamia obecnie 7 par pociągów przez przejście graniczne Lubawka – Kralovec (7 pociągów). Sukcesem KD jest także sezonowe ożywienie między Golińskiem a Mezimesti. Łącznie polsko-czeską granicę przekracza więc łącznie około 50 pociągów i dodatkowe w czasie weekendów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5