Medcom podpisał umowę ramową z Siemensem na dostawę przetwornic statycznych dla nowej platformy pojazdów metra z rodziny Inspiro. Pierwszym kontraktem realizowanym w ramach tej umowy przez polską firmę jest dostawa urządzeń dla pociągów zamówionych przez Warszawę.
– Firma, która była najbardziej konserwatywna, jeżeli chodzi o podejście do poddostawców, czyli Siemens, najszybciej otworzyła się na nasze produkty. Wystarczy powiedzieć, że dzięki temu staliśmy się pierwszym dostawcą przetwornic dla Siemensa, który nie pochodzi z Niemiec. W dodatku współpraca przy budowie Inspiro już zaowocowała wspólnym projektem w USA – zwraca uwagę Piotr Wroński, dyrektor handlowy Medcomu.
Jak polskiej firmie udało się przekonać Siemensa do swoich produktów? – To systematyczna praca trwająca przez wiele lat – wyjaśnia Janusz Biliński, dyrektor ds. rozwoju trakcji przedsiębiorstwa. – Rozmowy na ten temat rozpoczęły się na dwa lata przed rozpisaniem przetargu na dostawę pociągów metra dla Warszawy. Wówczas Siemens był dopiero na etapie projektowania tego pojazdu. Udało nam się przejść przez kolejne sita selekcji, podczas której weryfikowano jakość naszych produktów i ostatecznie wybór padł na nas. Przy okazji okazało się, że jesteśmy najtańsi. W związku z tym dostarczyliśmy Siemensowi wszelkich argumentów, aby dokonał takiego właśnie wyboru – dodaje.
Medcom ma również doświadczenia w dostawach swoich produktów dla pozostałych największych producentów taboru kolejowego na świecie. Warszawska spółka realizowała kontrakty dla tramwajów Alstomu produkowanych w Chorzowie czy też pojazdów Bombardiera. – Znamy te firmy, znamy ich wymagania. Do tej pory nasze urządzenia spełniały ich oczekiwania – zaznacza dyrektor handlowy warszawskiej firmy.