NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później

| inf. pras, / kł, Rynek Kolejowy 14.09.2020 24

Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Przystanek Wałbrzych Centrum o rok później
Gotowy jest przystanek Wałbrzych Szczawienko, ale dopiero za kilka miesięcy otwarty zostanie nowy przystanek Wałbrzych Centrum – informuje PKP PLK. Prace przy tej inwestycji miały się zakończyć w grudniu 2019 roku.
Jak informuje PKP PLK, modernizowane stacje Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice oraz budowany przystanek Wałbrzych Centrum to kolejne przedsięwzięcia na linii 274 na odc. Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. W ubiegłym roku na linii oddano nowy przystanek Mokronos Górny, zakończono przebudowę stacji w Jaworzynie Śląskiej i Świebodzicach, a w Jeleniej Górze oddano 2 nowe przystanki – Jelenia Góra Zabobrze i Jelenia Góra Przemysłowa oraz zmodernizowano przystanki Jelenia Góra Cieplice i Jelenia Góra Sobieszów. Projekt „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach" ma wartość prawie 85 mln zł (netto) ze środków budżetowych.

Na stacji Świebodzice podróżni korzystają już z efektów przebudowy. Perony mają wiaty i ławki oraz są dostępne dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zachowano historyczny charakter kompleksu stacyjnego. Na stacji Wałbrzych Szczawienko od czerwca podróżni korzystają z przebudowanego peronu. Stacja została wyposażona w nowe urządzenia sterowania ruchem. Przebudowane tory i wymieniana sieć trakcyjna umożliwią jazdę pociągów z prędkością do 100 km/h. 

Jak podaje inwestor, rozjazdy wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, gwarantujące niezakłócony ruch w warunkach zimowych. Uruchomiono też nowe urządzenia radiołączności dla zapewnienia sprawnej i bezpiecznej komunikacji podczas prowadzenia ruchu kolejowego. Modernizacja stacji obejmuje też pobliskie wiadukty. Konstrukcje są odnawiane i wzmacniane. Prace zakończą się w listopadzie 2020 roku.

Wałbrzych Centrum – nowy przystanek później

Dopiero w grudniu otwarty zostanie nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Pierwotnie prace miały się zakończyć w grudniu 2019 roku. – Zmiana terminu wynikała z rozszerzenia zakresu projektu na przystanku Wałbrzych Centrum o dodatkowe prace. Warunki gruntowe w terenie pokopalnianym wymagały zmiany sposobu posadowienia konstrukcji peronów oraz przebudowy odwodnienia w rejonie przystanku. Szczegóły terenowe nie były dokładnie znane, gdyż nie zachowały się mapy. By wykonać prace konieczne były nowe decyzje. Zmiany wprowadzane były wraz z aktualizacją zgód i pozwoleń. Dla wprowadzonych zmian zawarto aneks do umowy – informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. – Prace prowadzone są zgodnie z przyjętym aneksem harmonogramem. Liczymy, że miasto wykona swój zakres prac by w grudniu był dobry – wymagany dostęp do nowego przystanku – dodaje rzecznik.

Jak czytamy w informacji prasowej, perony zostaną zbudowane na 240 palach. – Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe na przystanku Wałbrzych Centrum pozwolą, by w grudniu podróżni skorzystali z dodatkowego dostępu do kolei. Liczymy, że Miasto Wałbrzych również wykona działania, do których się zobowiązało: dojścia, konieczne do korzystania z nowych peronów. Wałbrzych Centrum to kolejny nowy przystanek na Dolnym Śląsku. Podobne inwestycje, realizowane z Krajowego Programu Kolejowego, w całej Polsce zwiększają dostępność do kolei i zapewniają możliwość korzystania z lepszych podróży aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Jak podaje inwestor, dwa trzystumetrowe wysokie perony zapewnią podróżnym łatwy dostęp do pociągów. Na przystanku jest już wybudowany jeden peron. Wykonawca zamontował przeszkloną wiatę i osłonę zejścia. Montowane są żelbetowe konstrukcje drugiego peronu. Pełną dostępność dla wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy. Wybudowane są już dwa szyby windowe. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście pod torami.

Lokalizacja przystanku, ze względu na różnicę wysokości, wymagała specjalnych rozwiązań inżynieryjnych. Perony są montowane na 240 żelbetowych palach o średnicy 0,5 m i dł. ok. 6 metrów. Dla każdej platformy przygotowano wcześniej 120 pali. W rejonie przystanku został już przebudowany jeden z dwóch torów. Są gotowe konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej – podaje PLK. Budowa nowego przystanku prowadzona jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5