Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na Sycylii powstanie kolej dużych prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na Sycylii powstanie kolej dużych prędkości
Fot. M. SzymajdaPociągi na wybrzeżu liguryjskim
Z pomocą pieniędzy z Unii Europejskiej, dzięki kredytowi z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz pieniądzom włoskiego rządu na Sycylii powstanie linia kolejowa w standardzie kolei dużych prędkości. Między dwoma największymi miastami - Katanią i Palermo - dojdzie do gruntownej przebudowy linii kolejowej.

Obecnie na podróż pociągiem między Katanią a Palermo w najlepszym wypadku trzeba poświęcić 3 i pół godziny, w najgorszym, nawet 4 i pół. Tylko na kilkunastu kilometrach 226-kilometrowej linii można poruszać się z prędkością 100 km/h, na reszcie – od 60 do 90 km/h. To ma się zmienić.

Linia kolejowa z Katanii do Palermo wskazywana była przez Sycylijczyków jako koronny przykład złego traktowania południa Włoch przez rząd centralny. Teraz stanął on jednak na głowie, by coś z tym fantem zrobić.
15 marca włoskie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu podpisało umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Łącznie na całkowitą przebudowę linii, z budową nowych odcinków, przeznaczone zostanie 3,4 miliarda euro. Czas przejazdu ma skrócić się o ponad godzinę, maksymalna prędkość na części linii będzie wynosić 200 km/h. Z uwagi na trudne warunki terenowe – szybciej nie będzie. To i tak pozwoli wygrać z transportem drogowym.

Nowy rząd chce pobudzić inwestycjami, także kolejowymi, gospodarkę południa Włoch. Z tego powodu aż 40 procent unijnych i rządowych funduszy na kolej będzie wydawana w najbliższych latach tylko w południowych prowincjach. Obecnie trwają prace nad budową nowej linii kolejowej z Bari do Neapolu w kontynentalnych Włoszech. Inwestycja ma przyspieszyć pociągi nawet o godzinę i sprawić, że po linii pomkną najszybsze włoskie pociągi. Linia ma być gotowa za 4 lata.

Nowy włoski rząd coraz częściej mówi też budowie mostu z kontynentalnych Włoch na Sycylię. Sprawa ma być już „przypieczętowana”. Most miały długość 3,6 kilometra. Jego budowa oznaczałaby koniec promowej – kolejowej przeprawy między Messyną a Villa San Giovanii. To ostatni prom, który przewozi pociągi pasażerskie w Europie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5